lördag 19 december 2009

Tiden går!

1511kerstboom05[1][1] Dagarna går, tiden går, och vi med den. Oj vad poetiskt det där lät då *fniss*Allt är så konstigt, det är julafton om 4 dagar och jag har inget att göra,(inget jag vill göra) tur jag har jobbet. I går var jag iaf upp och pysslade lite hos pappsen.Han är duktig själv att dona, men ibland saknas den kvinnliga touchen. Nu kom åtminstone någon tomte fram och någon julduk på. Han är rolig lilla pappsen, han säger att han bryr sig inte, om det finns pyssel framme eller inte.orn1[1] Men när allt väl är klart så ser jag hur han njuter och tycker han har det fint:) Jag får också mer ro, när jag vet att han har det lite ombonat omkring sig. Ingen kunde göra sådana fina jular som mamma, gammaldags mysar jular. Igår så satt det flera domherrar vid fågelstugan. De lyste så fint upp mot den vita snön. Såg ut som små röda äpplen, uppburrade i kylan. Måste se till så de har mat så det räcker.

karve[1]  I morgon tänkte vi fara och handla hem det som ska vara till jul, i matväg. Jag kommer ju inte att göra ngn julskinka förrän vi är hemma igen. Då blir det lite jul med Magnus och Maria:) För övrigt smiter nog julen förbi, utan större ansträngningar från oss. Ja nu ska jag iväg ut en sväng, kylan till trots. Kamelhårs mameluckerna värmer gosigt.*Fniss* några sådana har jag inte, tur! Men jag kommer ihåg, att mormor tvingade på oss barnbarn det ibland, och vi skrattade så vi höll på att pinka i dessa härliga, håriga kameltrosor….Pinkade på oss gjorde vi nog också….för att få ta av dem:)

snog21[1]