måndag 14 december 2009

Man ska inte sova bort tiden!!

 Ja tant virrpanna sitter här och ska meddela hur den gångna natten gick. Den gick väldigt bra, var en väldigt vaken natt, dock lång. Jag var inte orolig heller, över att jag skulle somna, jag gör nämligen inte det så lätt. Blev glad då klockan var halv 4, när fp rasslade ner i brevinkastet, då hade jag lite att göra i en kvart;) Det jag vill säga med det här är att jag kan vara vaken hur länge som helst, är nu uppe i 34 timmar. Vad sa ni, inte klok?? Ja, men ja vet, det kallas sömnstörningar av den högre graden. Klädde av mig och hoppade i bingen när jag kom hem, vred och vände mig i en halvtimme. Gav upp, blev så kaffesugen och inte ett dugg trött. Eftersom Micke var ledig tog vi en tur till Avesta. Var till Rutbo handelsträdgård, de har så mkt fint. Sedan blev det en fika på Bullens

ma26[1] 

När vi kom hem var vi upp till lilla pappsen också. Han börjar bli riktigt lik sig igen. Ska jag vara ärlig så trodde jag inte det skulle gå vägen, så dålig var han. Tur han inte läser här! Men nu är han på G igen:) Nu får det räcka ett tagline202[1]

Jag tror att jag är en sådan människa som klarar mig på väldigt lite sömn. När vi låg på iva, våra 2 djävulska veckor, då man som max sov 3-4 timmar varje natt. Då sov vi aldrig samtidigt utan delade upp oss. Läkarna och sköterskorna var så envisa och sa, du måste sova, du orkar inte annars..Men hur skulle jag kunna sova, när mitt barn kanske inte skulle överleva natten…Nix, jag var vaken och stod på benen, om inte stadigt så nog sjutton stod jag iaf. Eller satt kanske mest, förstås vid lilla stumpans säng. Så sova det gör jag när jag tycker det behövs. rosarosorkopia[1] Sömn störningar kan ge för tidig hjärtdöd säger de som vet. Ja, ja då är det väl så då. Jag får lov att vara som jag är, när jag inte blev som jag skulle! Envis? Ja, jag vet, det är det jag går på, mitt bränsle! Tar ju ibland, eller ofta, sova gott piller, då kan man bli precis hur tokig som helst. Du kan göra saker som du inte alls kommer ihåg, minnesluckor heter det! Ingela vännen vet;);)

him028[1]

Finns det gamla änglar? Ja det måste det väl göra, hm, alla kan ju inte vara vackra unga änglar. Ja sådana funderingar kan man få när man lider av sömn störningar. Lider? Nej fan det gör jag ju inte. Men lite vita prickar börjar det dansa framför mina ögon, så nu är det nog dags att vira in sig i filten. Men trött, nej det är jag inte, inte normal heller!!!!!

DSCF0082

Den första jag tänker på när jag vaknar, den sista jag tänker på när jag somnar. Vår älskade lilla solskens, ängla skatt. Vi fick låna en ängel!!!!!

i_believe_in_angels[1]