måndag 7 december 2009

7 december!

DSCN0876 I dag fyller kära lilla pappsen 67 år. Vi har nyss varit och fikat, hela högen! Han är faktiskt bara en lill gubbe. Jag brukar allt skälla på honom då och då. När jag ser att han bara vill sitta och pusta. Jäkla bråkstake säger han när jag skakar om honom ibland. Jag vet att mamma skulle säga, bra att du river i åt honom då och då! Jag vet att det är lätt att bli sittandes ibland, lite för mkt. Han är så ensam, men det verkar som vi lider mer av det än han själv. Han säger ofta till mig, nu låter du som mamma när hon var sur! (min mamma alltså) *fniss* verkar ha blivit min uppgift att tjata på honom. När han säger att jag låter som mamma blir jag bara glad, jag vill låta som henne. Envis som han är, så måste man tjata emellanåt, om jag låter som mamma så är det bara bra, då känner han sig inte ensam iaf.95932754_825604_20259465_45572338[1] Det fanns nog inga som kunde busa så som pappa och Josefine. Aldrig ett vettigt ord fick de ur sig till varandra, bara tok och skratt. Det fanns absolut ingen som kunde få Josefine att skratta som morfar. Kanske fanns det ingen som fick morfar att skratta som Josefine heller. Kanske är det därför det inte skrattas mkt överhuvudtaget. Det gör ont att sakna…för alla!!!

2005_0831Image0067 2006_0325Image0055

Alla barnbarnen ( D. fattas) samlade sista julen…I dåtiden, hos mormor och morfar!!

2006_0325Image0029

Minnen gör ont…