onsdag 9 december 2009

Ledig dag!

vaderfen045[1]    De flesta har fullt upp nu, en del kanske även tagit semester för att hinna julförbereda. Julen är härlig, när det är som det ska. Fixa och dona, har jag verkligen älskat. Bakat, lagat mat, stått och slagit in de sista paketen, svurit över bränd knäck, samtidigt smuttandes på en glögg!2004_1209_031556AA Så var det i dåtiden! Men jag ska säga något faktiskt, som jag är glad över. Jag har tagit fram några tomtar:) Jag tycker om att titta på dem. De gör mig lite glad. Ett positivt budskap:) På bilden här under så ser ni Josefines och mitt jul landskap.2004_0108_072743AA Vi gjorde det alltid till första advent. Ja det syns att jag älskar tomtar. Det har jag alltid gjort. Detta är bara ett fåtal ur min samling! Sen har jag ju min största tomte, men han är ju framme året om, Micke ni vet!!En del har husbockar, andra hustomtar;);) Hm, jo men tomtar är nog bättre… iaf på att snickra:)

Nu är även trappen klar!

 DSCN1368 katthumor89KKn[1]

DSCN1361

Men han hade ju förstärkning av Karlsson även här:)

 WeddBellsFlr[1]

I övrigt har dagen bjudit på fika med bästa Ulla, telefonsurr med goa, Lotta. Ja jag vet, jag är berikad med fina människor runt mig. Jag är så tacksam för det. Men likväl så känner vi oss ofta ensamma, den stora tomheten slår ju till mest hela tiden. Den tomheten kan varken vänner, nära eller kära fylla. Maria och Magnus kom och fyllde ut vår tid lite, samtidigt fick de käk, alla nöjda:):)Älskar er!2zf1j80-1[1]