fredag 25 december 2009

Juldagen kommer före en annan dag!

33[1] Idag är det juldagen. Julafton är över och det känns faktiskt skönt. För det gör ont dessa dagar då alla på något vis måste vara lyckliga och tindra ikapp med julgransljusen. Efter den stora jul frukosten i morse så tog vi en välbehövlig promenad.bloggOrPage_084887201_20246[1] Sedan har dagen bara gått. Jag var ner i relaxen och tog en skön bastu, riktig ångbastu. Det var härligt. Jag satt själv i bastun och naturligtvis tänkte jag på Josefine som alltid, lilla gumman älskade att basta. Jag hörde hennes röst inom mig, “mamma vad det luktar gott när du äter apelsin i bastun”.” Det är jättebra mamma att ha balsam i mitt tjocka hår i bastun, känn vad mjuk det blir” Hur kan hon kännas så nära och levande i allt vi gör? jag fattar inte, orkar inte förstå!! Saknar henne så.DSCN0894 Förresten jag ska berätta vad det var i paketen;) Från kära syster var den en jätteskön mysdress som jag gick i hela kvällen igår! (Nejdå jag hade den bara på rummet inte ner i foajén.)Jag kan fortfarande sköta mig iaf;) Sedan fick jag av darlingen en jättegod parfym (Jadore) den luktar så gott, inslag av liljekonvalj, den doften älskar jag. Sedan var det lite annat smått och gott. Både till mig och Micke. Han blev gladast över att han fick hela serien, pang i bygget, av mig. Ja det är hans humor det;)

bild[1]

Vi har iaf haft en fin helg,försökt att gjort det bästa av den. Pratade just med Magnus också, de har haft det bra. Är så glad att han har Maria och hennes härliga familj. Vi ska fira jul på måndag med ungdomarna. Längtar efter dem som man sig bör i dessa familjehögtider!

ththchristmaswreath06-2[1][1]