fredag 11 december 2009

Minnens afton!

s95blinkieL[1] Hade en lite lagom jobb dag idag, slutade kl 13. Micke slutar alltid tidigt på fredagar så det blev verkligen helg tidigt idag. Han gjorde den sista fin putsningen på trappen, nu är den helt klart. Undrar vad vi ska göra nu då??? I morgon blir det iaf slappar dag. Jag jobbar ju hela helgen innan jul så är det ngt vi måste fixa så lär detta göras i morgon. Vi åker ju som sagt bort, men för det vill vi ju ha lite julmys med ungdomarna, efter jul:) Pappsen var ner med en så fin julblomma till oss, han kan han lilla pappsen:) Har fått lära sig ta hand om allt sådant som mamma alltid fixade. Han gör det bra tycker jag:)

DSCN1389

Jag fick ngt tok flög och städade ur kylskåpet, sedan gick jag vidare med spisen, ugnen var inte rolig, men det ska det ju inte vara heller, det ska ju märkas att det är rensning både här och där. Ja lite energi fanns det en stund, bäst att ta tag i det i direkt innan den försvinner lika fort igen. Belöning för den energin blev lite glögg.

DSCN1393

Dessa fina glöggmuggar fick vi av Josefine, hennes sista jul. Så fina hon hade själv köpt de när hon var till hembygdsgården i Fagersta

2006_1224(006)

Förstås så spetsades glöggen ikväll av tårar, såklart. Våra alla minnen, dessa underbara jular. Farmor och Josefine sittandes på sina speciella platser, i alla år. Inget fick ändras. Sedan ändrades allt så fruktansvärt totalt. Mattan drogs undan för oss alla som älskade Josefine. Ingenting blir mer igen detsamma. Inte för någon av oss.

2006_1224(005)

Hon var alltid så glad när hon hade handlat till oss, väntade lika ivrigt, alltid, vad vi skulle tycka om hennes presenter. Hon har alltid tyckt om att glädja andra runt henne, ända sedan hon var liten. Det var något visst med den jäntan……..det var det!!!

2006_1224(002)

Åh vad jag saknar allt, avskyr hur allt blivit. Önskar jag hade mer tid och ork för våra nära. Jag kan inte annat än säga, tiderna vi haft får vi aldrig igen. Nu kan vi bara hoppas att resten blir så bra som det kan. Farmor hade behövt Josefine nu! De talade om allt, flera ggr om dagen ibland. Puss och kram, jag älskar dig, så avslutade Josefine alltid sina samtal,

30_27A

Så avslutar jag, puss och kram jag älskar er alla för alltid hur det än är och blir med allt…..