tisdag 15 december 2009

Snöyra!

engelkaars2nj[1] Ja idag blir det en riktig inne kurar dag. Det är så här det ska vara innan jul, snöyra…Jag är glad att inte ha ngt inplanerat. Har sovit, ja inte så hårt som jag trodde. Vaknade dock som alltid vid 06. Som sagt, jag behöver inte mkt sömn! Var upp och tog en frukost med lilla pappsen vi brukar göra det emellanåt när jag är ledig. I dag blev det tårar på smörgåsen.DSCN0659DSCN0745Valentine25

Vi pratade om livet, hur det är och hur det varit. När vi satt där och pratade om mamma så berättade pappa att han pratar med mamma emellanåt, han talar om hur mkt han saknar henne, och allt de gjort. Då blinkade lampan !När jag sedan sa att jag tycker det känns bra att Josefine har mamma där, var de nu är någonstans. Jag sa, att jag hoppades att de inte saknar oss lika mkt som vi saknar dem. Då blinkade lampan igen!!En tillfällighet, eller inte, vad vet jag? Det var rätt träffande iaf. Sedan hade pappa hittat en låda med barnkläder som han undrade om det var dock kläder. Men det visade sig att det var systers bebiskläder som mamma stickat till henne som hon hade hade på sig när hon kom hem från bb. Jag kände direkt igen dem och såg Anna-Carin som bebis framför mig. Sedan hittade jag min en klänning däri, som pappa kände igen att jag hade på ett, 1 årskort.

DSCN1399 Så ja, idag var vi sentimentala. För övrigt pratade ja med vännen Eva idag, hon hade blivit mormor, ja förstås hund mormor, till 2 små yorkshireterrier valpar. Roligt, grattis. Josefine hade varit så ivrig att åka och titta på dem. Hon älskade Denices hund Tiffany som ju är mamman. Det är henne Josefine håller i här, ett lyckligt ögonblick:)

2007_0102(003) 2007_0102(005)

Nej sjutton det här går inte för sig, ska nog baka en pepparkaka, allt för att känna lite jullukt… var försiktiga i halkan!!!