tisdag 8 december 2009

Dikt till tröst!

De som känner mig vet att jag skriver mkt själv, men denna dikt är en tröstedikt som jag fått sänd till mig.

2006_11170150

Fast du inte ser mig
så är jag alltid där.
Någonstans runt om dig
i universums stora sfär.
För jag färdas över ängar
bärs upp av en vind.
Tittar till dig och flyger ner
och ger en puss på din kind. due[1]
Jag samlar dina tårar
och fyller på vår brunn.
Vars vatten blir till regn
som landar på din mun.
De tränger in i din själ
för att läka de sår
som gör så ont av saknaden
av att du inte får,
ha mig intill dig
närhelst du än vill.due[1]  
Men mamma, din kärlek
känns från jorden o ända hit. 
Jag säger stolt till de andra
små änglar som är här.
Titta - det är min mamma!
och hon håller mig så kär.
Jag lyser utav stolthet
som blir till stjärnans ljus.
Som du ser om natten
när det släckts i varje hus.
För jag är den stjärna
som lyser stark och klar.
Jag är ljuset inom dig
som alltid stannar kvar.

 2006_11170088

Så älskad, så saknad!!!!