måndag 29 juni 2009

Kan det bli mer sommar än nu?

DSC00238

Kom hem efter en varm helg i Rättvik då. Tänk att sommaren tog sådan fasta på oss. Helt plötsligt blommar allt här hemma, samtidigt. Pionerna står där i massor med sina högburna huvuden. Kvast spirean likaså. Josefines parfymbuske, som hon kallade den  alltså Jasmine  busken. Den blommar så det doftar i hela trädgården, så ljuvligt. Som vanligt när vi varit borta ett par dagar skyndar vi ner till ängla skatten, alltid känns det åt helvete, behöva besöka sitt barn där, där på kyrkogården. Jag kommer nog aldrig att kunna förlika mig med den tanken. Spelar ingen roll hur lång tid det går. Hjärnan stänger liksom av när jag tänker på att Josefine är borta. Det är ungefär samma känsla som när man funderar över vart tar universum slut, universum finns  ju i all evighet! Svårt att ta in att det inte finns ett slut. Lika svårt är det att förstå att en liten människa som Josefine bara är borta, poff, så är ett liv slut. Poff så ska vi försöka klara ett liv utan henne, det går inget vidare alls faktiskt. Nu ska jag jobba hela veckan. Då blir det inget Rättvik nästa helg. Men vi har att göra hemma med…Men ingen av oss har så mkt energi till något. Men det får vara som det är, när inget är som det ska. Micke får väl pyssla på själv i helgen. Jag har tuffa pass hela helgen. Det kanske blir mer gjort någon annan sommar, något annat år, eller någon gång i nutiden som är framtiden. tidsmaskin[1][1]