onsdag 1 juli 2009

Rast tankar i värmen..

Ner dragna persienner och en stor melon, nu har jag rast. Jobbiga långskift det har jag många av nu (8-21) igår idag och helgen som kommer. Det blir ju så nu eftersom vi täcker upp för varandra lite nu i semestertider, sen är det faktiskt många som är sjuka, genomförkylda med feber, inte roligt i denna värme minsann. Det är verkligen en värme som åtminstone inte jag är van med, så jag håller mig inne på rasten bredvid fläkten, annars orkar jag inte till kvällen. Jag säger åt alla nu dricker ni när det är så varmt, kom nyss på mig själv att jag minsann inte druckit, hm glömmer, när sedan huvudvärken kommer, då kommer jag på, just ja, vattnet. Skulle ha träffat Matilda idag (systers dotter) skit också jag hinner inte det nu, eftersom hon drar till övriga familjen på Rossö i morgon.. Hon ska jobba där i receptionen hela sommaren, kommer sakna henne så mkt, mostrus gumma. Om allt vore som vanligt skulle jag och Josefine varit i Rättvik, haft våran egen tid, myst som vi alltid gjort.!Men inget är som vanligt allt är bara så in i helvete fel. Fel liv, fel tid, fel på allt! Den som det sägs skänka oss livet, gud....han tog ifrån mig mitt hjärta när han tog tillbaka Josefine. Om det finns en gud som tar tillbaka det han en gång gav, alldelens för tidigt, då finns han inte ....gud finns inte.........för mig!!! Aldrig i mitt liv jag skulle tro på en sån. Jag tror på livet, universum, evigheten men inte i guds närvaro.

Tänk på att det är du som bestämmer vad som känns rätt i ditt hjärta, vad du vill ta till dig och tro på. Jag har min och du din.....