söndag 28 juni 2009

Sol, sveda, saknad!


DSCN1838Jag sitter vid en sjö på en sten i en skog, som Gessle. Nej jag sitter i en sjö på en brassestol. Har kommit fram till att det är lika bra att ha den ståendes i vattnet. Började dagen med ett morgondopp, sedan har jag badat så många ggr att jag tappat räkningen. Det är ju så långgrunt här ca 800 meter, så när jag doppat mig och är på gång att gå upp igen, då är jag torr och varmt igen. Så därför lika bra att ha stolen i vattnet. har nyss ätit jordgubbar och glass som Micke varit ut och handlat, tack älskling, det var så gott. Måsungarna har växt och en and mamma simmar här med 5 små dunbollar, allt rullar på och ändå inte. Vi satt just och talade om att Josefine var så himla pigg förra sommaren, ville göra så mkt och verkade så pigg och stark trots att det närmade sig så med dialysen. Hon ville vara här hela lovet och vi tyckte hon klarade värmen så bra emot vad hon brukade. Tänk om hon tog vara så på sommaren för att hon kände att det kanske var hennes sista sommar. Tänk om hon funderade så utan att berätta för oss. Jag funderar så mkt i vanlig ordning, på det som jag aldrig kommer att få ett svar. Vi visade henne aldrig att vi var oroliga men det är klart hon förstod att vi var Hon kunde läsa människor som ingen annan. Det var något utöver det vanliga med Josefine, dels var hon ju vår dotter!!!Men hon hade ett sinne som de flesta saknar. Josefine kunde avläsa varje människa och visste direkt om någon ljög eller var oärlig på något vis. Hon tog alltid in kommentarer och kom hem till oss och analyserade det. Många gånger kom hon fram till att vissa människor faktiskt är elaka, hon var godheten själv så för henne var det främmande att människor kunde säga dumma kommentarer och faktiskt vara orättvisa på ett eller annat sätt.. I går var det Big Lake Run här i Rättvik. Det är ett lopp runt Siljan för allt från töntiga raggarbilar, till välputsade amerikanska dyrgripar. Vi var ut lite på byn för att kolla in dem. i en bil satt 5 NAKNA killar, hej och hå nog för det var varmt men……oj oj de brände nog både det ena och det andra i den ned kabbade bilen;) Hörde Josefine i mitt huvud….men herregud mamma!!!!! För övrigt pratade jag med min vän Lena som var på väg bakom oss till Rättvik för de skulle upp och åka med deras vrålsnygga bil:) Hann tyvärr inte träffas här men en kram till dig Lena nu inför morgondagen…. Vi är lediga i morgon också så vi blir kvar här till i morgon em skulle jag tro. Mycket tårar har det varit som vanligt de kommer och går hela tiden, så många minnen överallt från en tid…en lycklig tid..