onsdag 3 juni 2009

Sorgen har inget bäst före datum!!!!



Så kom då sommaren av sig ..........igen. Jag hade fått en kommentar på min blogg att någon tyckte jag skulle börja leva igen, säkert av omtanke, men säger som när jag var liten, jag är mig själv och gör som jag vill!!!! (kommentarerna som jag försöker svara på försvinner). Intressant det där. Jag tog verkligen in inlägget, och kunde inte låta bli att fundera! Då blir det lite utläggning här då. Det är ju så att Josefine var en liten människa som tog ett väldigt stort utrymme i människors hjärtan, så klart ännu mer i vårt. Vi VET att Josefine vill att vi ska leva! Men vi VET att Josefine tillåter oss att inte orka leva........nu! Hon om någon vet vår oro om henne, hon om någon vet hur mycket vi saknar och älskar henne, hon om någon älskade livet och oss!!! Är det då så konstigt att vi efter 7 månader, i morgon ,inte orka leva livet???? Jag bara frågar, har sorgen ett bäst före datum??? Jag vet att jag har familjen, de behöver aldrig tvivla på min kärlek till dem, jag sitter inte och bara gråter hela dagarna!! De som känner mig vet att det är för familjen jag lever! Men det är ju alltid så, att de som inte varit med om något svårt i livet, har så lätt att tala om för andra hur man ska bete sig! De tror att det är bara att gå vidare. Tur för dem som sluppit sorger, men de ska då kanske inte uttala sig om hur andra ska bete sig i sin sorg. Ja ja, nog om det. Jag sörjer hur jag vill, hur mycket jag vill, detta gör även Micke, Magnus och Maria, VÅR familj! Nu ska jag till världens bästa Ulla och fika, och ingen behöver vara orolig att jag inte pratar, men jag gör det, bara med de jag har närmast hjärtat!