onsdag 24 juni 2009

Brev från änglarnas stad.....

Lilla Mamma, jag ser dig från min nya plats. Den plats som kallas för änglarnas stad.

Jag vill att du ska veta mamma, att jag har det så bra här. Här Finns det inga bekymmer. Bara glädje och ren kärlek.
Jag har så många vänner, änglar som är både unga och gamla Här råder det ingen ålder. Bara en stor kärlek till varandra.
Lilla Mamma, I änglarnas stad är allt så vackert. De vackraste färger, blommor och porlande vatten.
Det Finns vackra vita hus, Och skogar med de vackraste träd. Mamma, Bergen är blå, Och överallt Finns det stenar I vitaste marmor.
På de grönaste ängar, växer otroliga blommor I de vackraste färger. Mamma, jag vill att du ska veta, Att jag trivs väldigt bra här.
Lilla Mamma, jag har en stor uppgift här, Det är att hjälpa människorna på jorden. Men dig hjälper jag först, för du är min lilla mamma
Jag försöker se till så du har det bra, för jag vet hur mycket du saknar mig. Jag försöker lindra din smärta, Men jag vet att jag inte kan det.
Det gör Ont att mista någon man älskar. Jag vet det min lilla mamma.
Lilla Mamma,en sak vill jag du ska veta, Det är att jag är närmare dig än du tror.
Jag pussar dig ofta på kinden, Och smeker din arm. Jag torkar bort dina tårar, Och ger dig styrka att klara av din dag.
Du har öppnat ditt hjärta. Och du vet att jag Finns där inne. Som ett ljus, en solstråle och en stjärna. Jag kommer jag alltid att finnas I ditt hjärta.
Mamma , jag kommer alltid att vara hos dig, så länge du lever. Lilla Mamma, jag vill be dig om en sak. Lev ditt liv mamma. Lev ditt liv för dig. Och lev ditt liv för mig.
Var inte rädd mamma för att leva. Det är det livet är till för. De dagar då du känner att ditt liv inte har någon mening, slut dina ögon I stillheten, och känn att jag är hos dig.
Jag kommer alltid att vara hos dig. Det är min uppgift. Så en dag, lilla mamma står vi framför varandra igen. Jag ser din lycka, ditt vackra skratt, när jag sluter dig I min famn.
Då när jag hälsar dig välkommen tillbaka. Hit till änglarnas stad. På återseende mamma.!!!!!/ okänd

Dikten ramlade över mig, vill dela med mig av den. Idag har varit en sådan där jätte, jätte kämpig dag, Alla dagar är hemska och ibland ännu mer hemska. En sådan dag då jag gråter mest hela tiden./ Kanske var det därför dikten kom till mig just idag ännu en gång! Texten är precis som om Josefine skulle ha skrivit den. Jag vet att hon oroar sig för mig hela tiden, varje dag. Så mån om alla jämt, jämt!! Älskade solskens skatt, vad du fattas oss hela tiden......
Du sa till mig var inte rädd, men hur ska man nånsin va beredd.....vi fick låna en ängel, som spred sitt ljus i varje andetag, du togs bort från oss alldelens för tidigt.......