lördag 6 juni 2009

Sveriges Nationaldag, Rättvik då och nu!!!!



Ja så var vi då igen i Rättvik, kallt men lite sol iaf. Vi var lediga båda två igår så vi började på kupolen, köpte studentpresent till vår Maria:) Studenten har hon den 13, nästa helg alltså. Trevligt:) Är så glad att vi har dessa supergulliga ungdomar ÄLSKAR dem, så det finns inte ord, så rädd om dem. Och ja, jag värdesätter min familj, fast jag är ledsen!!!!....Gårdagen var väldigt jobbig, det är så att vissa dagar är ännu värre än andra. Jag hade sovit jättedåligt också i flera nätter, så ont i magen, Hm, vad det nu är? Hela jag var liksom helt slut. Men i natt sov jag bra och då känner jag mig ju också piggare...Idag har vi varit till kyrkan igen och tända ljus, det känns bra att göra det. Vi har tagit en långpromenad, tittat på hus!!! En timarad villa med tillhörande gästhus..vill ha... helt underbart läge, utsikt över siljan. Ja vi får se vad framtiden visar! Men att köpa här kostar......mycket!!!! Men, men, vi är inte längre rädda för ngt, det värsta har hänt!!... Måsarna ha fått ungar, och änderna simmar här utanför med sina dun bollar. Svanarna som gjorde Josefine livrädd, är här igen. Hela livet går vidare, allt är som alla andra somrar..........saknaden är total.....Träffade Jonny och Stina som har golden hunden Hero, som Josefine hade fullt upp med hela somrarna. Stina berättade att det kommit en permo utanför dem och åkt, Hero blev alldelens tossig och hämtade sin lek sko.......han trodde att äntligen kommer Josefine, saknad av människor och djur....Älskade ängla skatten. Har nyss suttit med ett glas vin och tittat ut över vattnet, jobbigt är det men själavård samtidigt, min ängel om jag ändå kunde få ett litet tecken på att du är med oss....jag hoppas. Kan inte begripa hur jag ska klara av resen av mitt liv utan Josefine. När vi är här kommer sorgen återigen så nära, saknar Josefine i allt vi gör. Jag har familjen jag veeet ingen behöver säga det...jag vet det. Men just nu spelar det ingen roll, sorgen är större än livet...just nu. Jag orkar inte ens glädjas åt andras glädje orkar inte lyssna, hela världen verkar le utom vi....precis så känns det!! Var sak har sin tid. Nu ska vi tända grillen och putsa lite färsk potatis det blir lax, sedan glass och jordgubbar till efterätt. Det är ju sveriges nationaldag, enda dagen på året man får ska vara stolt att vara svensk.....om någon nu är det.....