tisdag 16 juni 2009

Tidiga mornar blir långa nätter!


Dessa tidiga mornar kan göra mig tokig, vaknar i ottan jämt. Idag vaknade jag kl 05, plus att jag sover dåligt resten av natten. Jag har ju aldrig sovit speciellt mycket men nu är nätterna väldigt korta, eller ja, de blir fruktansvärt långa när man vrider och vänder sig. Gör ju inte saken bättre att jag blev lite irriterad över min puls. Träffade dr igår och ska ner igen och ta fler prover. Blodtrycket är ok, men det blir så lågt nu när jag fick beta blockerare för att få ner pulsen. Inte konstigt att jag vaknar andfådd när jag har en puls på 100, innan jag ens kliver ur sängen. Ja, jag har en bltr mätare eftersom jag måste hålla koll. Tänker inte åka dit en ggn om dagen för att kolla trycket, nej, nej! Nu är de ju så att vi har ett litet lasarett här hemma så är vi utrustade/: Men jag är inte sjuk alls. Så trött på allt vad sjukdomar är. Men det här är säkert bara ngn justering som behövs med mediciner. Allt som mediciner finns för är inget att klaga för!!! Ja ja, det blir väl någon råd, den som lever får se!!!Är inte rädd, inte för någonting längre!! Ingen ide att oroa sig över morgondagen. Livet är för kort för det! Det är ändå en ny dag, vare sig man vill eller inte. Ta livet som det kommer, livet lyssnar inte på en iaf! I morgon åker älskade syster med familj och blir borta hela sommaren. Åh vad tomt det blir!! Tänk vad tryggt det är att ha en syster. En syster som vet allt, och som man aldrig behöver dölja något för. Man gråter när man gråter och skrattar när man skrattar!


Eftersom jag började skriva i morse, så är det nu snart em. De ringde från v.c ska ner strax och ta lite kompletterande prover. Har hunnit träffa Ulla en sväng också:) Senare blir det en sväng till syster för att krama om dem ordentligt innan de åker. Midsommaren närmar sig och det känns bara så konstigt. Känns som det var midsommar igår. Vi var så klart i Rättvik. Marie och Josefine hade så fina kransar som Marie hade gjort. Jag jobbar på midsommarafton, och det känns lika bra, vill inte att allt ska vara som vanligt.....när det absolut inte är det!!!