torsdag 30 april 2009

Solig valborg!




Ja så var vi här då, valborgsmässoafton, min och Mickes bröllops dag. Men mest min älskade mammas födelsedag. Mamma som idag skulle ha fyllt 64 år, ingen ålder alls. Fattar inte hur allt kan ta slut så snabbt. Valborg firades alltid vid mamma och pappa förr, hela barn skocken, mat, fika, sedan eldning på kvällen med korvgrillning, fart och fläkt. I kväll jobbar jag, Micke blev bjuden till pappa på mat, det är bra så har de sällskap av varandra nu när allt har tystnat. Nej fy hur allt är och hur livet ska vara, en strid hela tiden. Nu har jag varit ner till mamma med en blomma, och jag hoppas och önskar att de har ett fint födelsedags kalas i ängla himlen och att tiden hos dem inte är lång, så de slipper sakna oss. Mamma och Josefine i ängla himlen, saknar er så hemskt och inget kommer någonsin att bli sig likt igen. Älskar och saknar er alltid.....Josefines sten har kommit, det låter konstigt men allt känns definitivt på något sätt när man ser den, ja det är ju som det är, men det är nu som allt verkligen är klart känns det som, inget mer liksom att vänta på. Stenen var så fin och endast det fina är gott nog åt vår älskade älskade ängla skatt, som vi saknar dag som natt!!!!...