fredag 24 april 2009

Vår, Värme, och våndor!

Ja så kom våren med stormkliv,undan med tjocka jackor och stövlar! Alltid lika överraskad när första värmen kommer. Den här helgen känns väldigt konstig, om allt vore som det brukade, så är det den den här helgen vi skulle ställa upp vagnen i vårt älskade Rättvik, efter mycket vånda så gör vi det i år med, men inte förren 21 Maj. Kunde för vårt liv inte tro att vårt liv skulle se ut så här när vi i Augusti förra året packade ihop efter säsongen. Mamma- jag längtar redan hit igen, sa stumpan när vi drog hem vagnen, en längtan som hon aldrig fick uppfylla igen, fy sjutton......jag jobbar hela helgen och det är kanske bra, en brytning. Fyller år gör jag ju på söndag och hade helst sluppit det, jag grät på min födelsedag förra året för det var första året mamma var borta, jag gråter ännu värre det här året när Josefine är borta. Aldrig mer ska jag få hennes egen plockade blommor och inte hennes inhandlade strumpor, alltid med fina söta motiv, det var hennes grej att alltid ge mig det. Men lite fika blir det iaf men inte i helgen för jag jobbar!!!! Ungdomarna var hit och käkade mat i går, hade frysrensning så gjorde stek i lergryta, gott! Min goa vän Ulla var hit också med en så jättefin blomgrupp som står så fint på altan bordet. Helena kom en sväng med (ullas flicka)vad jag saknar de här tjejjerna som alltid fanns vid Josefines sida. Jobbade fm idag sedan var vi och handlade, passade på att käka ute, när vi satt där och åt så spelades plötsligt låten Josefine med Chris Rea, Josefines låt, som vi hade på hennes begravning, plötsligt var jag mätt och tårarna forsade....tur att jag satt med ryggen mot människorna, allt gör så ont precis allt i hela jävla världen. Var ner till mammas grav och planterade lite fina blommor, lilla mamma så fina penseer som du tycker om. Jag hoppas du tar hand om Josefine, eller det vet jag att du gör, jag hoppas ni inte saknar oss lika hemskt som vi saknar er, alltid.

Hela livet består av en sån längtan efter det vi aldrig kan få igen......aldrig, aldrig!!!!