måndag 27 april 2009

Fågel kvitter och solsken!


Sitter här i tidig morgon stund. Solen skiner och fåglarna kvittrar för fullt, det är en vacker morgon. Jag ser inte det vackra för tårarna droppar, så är det alltid när jag ser något vackert, då rinner tårarna av längtan, så orättvist, varför ska jag få sitta och titta på hur våren tar över, allt börjar bli grönt, det känns så fel när det i mitt inre bara är svart, svart.
I går var det min födelsedag, en dag då saknaden är om ännu mer påtaglig, jag valde att jobba hela dagen för att på något sätt trycka undan tomheten, min goa vän Lotta kom till mig på jobbet och överraskade med en så söt blomma, tack min vän, du värmer mitt hjärta. Min älskade man uppvaktade mig förstås fast jag sagt till honom att låta bli. Jag fick en underbar present, en digital foto tavla, där han lagt in massor med bilder av Josefine. Det var så fint rullade och bytte bilder, jag blev sittande och kunde inte sluta titta, om tårar vore guld kunde jag försörja hela världen! Efter jobbet kom ungdomarna hit och åt mat. I dag blir det lite fika här för mina nära och kära,inget att uppvakta för, men ett tillfälle att träffas!