torsdag 16 april 2009

Blåsippor och fönstertvätt!

Tänk att tvätta fönster kan vara så fruktansvärt. Jo jag har nog tyckt det förut också men då har det bara varit tråkigt, sådär vanligt. Men idag led jag verkligen och då inte av att det var tråkigt, utan för att ingen Josefine kommer och talar om hur fint det blir, eller ropar, mamma ta de där vita till mitt rum det är så fint nu när det blir sommar, hennes röst ekar i mitt huvud......Det slutade med att jag klarade inte av att ta fönstren i hennes rum. Rummet står och gapar ut sin tomhet och det slutar som vanligt med att jag ligger och gråter i hennes kudde, som fortfarande luktar Josefine. Jag önskar jag kunde lägga lukten på burk och kunna ta fram och lukta på lite då och då, resten av livet. Jag är så rädd att hennes lukt ska försvinna. Vår älskade lilla ängla skatt, hur livet helt plötsligt skulle slå undan våra ben. Pratade med "din" Kerstin i kväll delade funderingar som vanligt, skönt att ventilera sig, hon saknar dig så, som alla vi andra!

Dina blåsippor blommar nu Josefine, jag hoppas att du ser dem, de vid lillstugan du vet! Förbannade jävla liv, att det bara orkar jävlas med det ena värre än det andra, de som säger att man får inte mer tyngder än man orkar bära, till dem säger jag bara bullshit, välkommen till verkligheten!!!! Ja jag är arg, elak, och bara så ledsen, skulle vilja slå sönder något! (Gick ut och kastade sten) har en jäkla huvudvärk och är allmänt trött. Hittar ingen energi, orkar inte ens leta efter den. Så därför är det bäst jag sätter punkt här, lägger mig under täcket, fäller ner persiennerna så det blir mörkt, ensam i mörkret, där gör jag mig nog bäst för tillfället!!!