måndag 20 april 2009

Det gör ont när knoppar brister!


Ja så var det måndag igen...kväll! Jobbade hela helgen, mastiga pass men helt ok ändå. Micke fick äran att åka med Magnus och Maria till Nynäshamn, där de äntligen fått napp vad gäller bilar. Köpte en kanon fin audi a3, så nu får jag ha min lilla plutt bil ifred! Grattis till första bilen, kör nu försiktigt.......
Ledig var jag idag och Micke med, vi var till Tumbo och servade husvagnen, lämnade den där och var in till Eskilstuna en sväng. Vi var förbi vårt och Josefines mys hotell, bedrövligt att se, nedbrunnet hela den delen där vi alltid bokade rum, förstår inte att det finns såna idioter som kan sätta ett helt hotell i brand, där en massa männsikor ligger och sover....skottpengar vore inte fel på sådana!!!När vi kom hem plockade vi vårens första blommor i rabatten och var ner till Josefine, vår älskade lilla ängla skatt, de blommor som du själv alltid plockat till mig, nu står de vid din grav i din mugg, den med delfiner på.

Jag ser inte ljuset som kommer runtomkring, för du var mitt ljus, mitt alldelens egna underbara ljus!!!Solen, ljuset och våren jag vet inte vad det är? Funderar så mycket, på allt, som jag aldrig får ur mig.Det känns som hela jag håller på att sprängas.

Det är väl märkligt funderade jag, att vårt liv på jorden bara rullar på, för att sen ta slut. Men när det gäller våra årstider så kommer allt igen......ja ni vet, hösten med sin klara höstluft, vintern med sin vita skrud, allt inbäddat, våren då allt nytt, får liv igen. Blommorna kommer precis på samma ställe i rabatten, år efter år....Livet når sin höjdpunkt när sommaren kommer, för att sedan dämpas av ,när hösten faller på igen. År in och år ut i all evighet, så länge vår jord orkar överleva, förvisso! Den här våren upplever jag inte ens, skiter totalt i om blommorna blommar eller om tärnan dyker i sin vik.....Rönnedal kan dansa och skutta hur mycket han vill, och när dagen för skolavslutningar kommer med alla glada barn/ungdomar som sjunger din blomstertid, då har jag för längesedan dragit ner min gardin och vägrar titta ut..........iår iaf......