söndag 3 maj 2009

Maj maj måne!!!!



Ja då var vi helt plötsligt i Maj månad då, vädret har varit så fint hela helgen och det har varit så bra eftersom vi då varit ute mkt på jobbet. Första Maj var hela omsorgen på grillfest jätte trevligt, spelade boll och kubb, åt goda grillade hamburgare och kaffe med bakelse, alla så nöjda, en härlig eftermiddag. Lördagen var ju lika fin, då gick hela gänget en långpromenad sedan mat på pizzerian, satt ute och njöt. Ett tacksamt jobb, det behövs så lite för att dessa människor ska få en guldkant på tillvaron, värmer i hjärtat när man kan göra någon glad...ett tacksamt yrke som jag aldrig skulle byta......fast det är klart ibland är man seg, men vem är inte det? Nyss åkte vi en tur, ner till Josefine förstås men sedan åkte vi till Hedemora till lappens och åt en stor, stor glass, så gott, de som känner mig vet att jag är en glassoholic! Josefine sa alltid ,meeen mamma, när jag proppade i mig glass:)
Har även hunnit med att gräva och plantera lite här hemma, jag är ju ingen direkt blomster malin men lite blom i knutarna vill jag ha iaf. Var sedan ut för andra gången idag i husvagnen, det gick inte alls bättre än förra gången. Förstår faktiskt inte alls hur det ska bli i Rättvik..... den som lever får se!!! Jag saknar vår lilla troll fia i allt jag gör, hör hennes skratt och kommentarer vad jag än tar mig för. De säger att hjärtat brister när någon älskad dör, det gör faktiskt det, en stor dela av mig är borta, jag känner mig bara halv, och jag kan fortfarande inte tänka på allt trevligt som vi varit med om, utan det är bara det hemska slutet som rullar som en film i huvudet på mig hela tiden. Jag försöker och försöker men kan inte känna någon mening med någonting alls. Jag är bara så ..........bitter.........just det!
Nu ska jag försöka uppdatera lite på jozzan sidan. Var rädda om varandra vi har varandra bara till låns!!