tisdag 7 april 2009

Änglar i vita rockar!!!!!




Sitter här med bilder runt mig som vi scannar till Josefines minnessida, vissa dagar orkar vi sortera och skriva, vissa dagar slår jag bara ihop album och böcker. Sitter just nu och läser mina gamla anteckningar från BB tiden, så här står det, den 3/9-90, fattar fortfarande inte att det är vår fina lilla flicka som ligger bredvid mig, Magnus lilla syster, hur kan man bara lyckas få en av varje sort, kille och en tjej vi är jordens lyckligaste. Idag åt Josefine 30 ml ur flaska, dr Malmström tycker det går fint framåt!!
Samma doktor Malmström fanns med den sista dagen på IVA, cirkeln slöts, från vaggan till graven!! Han var ändå bara en av alla barnläkarna som kände Josefine, men som sagt han var med längst och har alltid varit en lugn och trygg läkare. Josefine hade ju ett speciellt band till alla, allt från läkare till sköterskor, undersköterskor, barnsköterskor. När vi ringde till barnmottagningen, räckte det att säga hej det är Lena, Josefines mamma, alla visste vilka vi var, en sådan trygghet har vi haft under alla år och har bara gott att säga om alla inblandade.. Dialysen hann vi ju inte ha kontakt med så länge bara ett par månader, men det räckte för att Josefine skulle hinna charma in sig, hon trivdes direkt där och kände sig hemma. Jag förundras över hur snabbt man kan få känslor för personal, det gäller ju även oss som föräldrar, att vi känner oss trygga och det gjorde vi den korta tid vi hann lära känna dessa underbara människor. Läkare som direkt tog oss under sina vingar sköterskor som fick Josefine att känna sig så trygg...TACK!! Skolan är en annan historia och den ska jag ta vid annat tillfälle, skolan var Josefines liv och det var en glädje att veta att hon hade det så underbart där!!Var ner efter jobbet till ängla skatten, det har gått 5 månader och än har jag aldrig kunnat hälsat på utan gråt, det skär så i hjärtat varje gång jag läser på korset, Josefine Pettersson.....vår älskade ängla skatt!