tisdag 14 april 2009

Lånad tid är allt vi har!!




Våren kom av sig, men så är april och ska väl så vara, växlande. Jobbade fm, det gick bra, men känner att jag behövt att vara ledig också, fast det är svårt, har så svårt att koppla av hemma. Har ni någonsin haft känslan av att inte känna er behövda? Så känner jag hela tiden fast vi i familjen verkligen värderar varandra. Men det är min egen känsla och jag vet inte hur jag ska bli av med den, för det är så jag mår och känner!!!! Tomheten och tystnaden gör mig galen. Det här att efter 18 år vara inkastad i ett annat liv, att helt plötsligt bara ha sig själv att ta hand om, jag vet ju inte ens hur jag tar hand om mig...... Jag förstår att det kan låta konstigt för alla som har friska barn som far runt själva, men de har successivt vant sig med att barnen blir hemifrån längre och längre perioder. I vårt fall satt vi ihop nästan 24 timmar varje dygn. Sen kom det fruktansvärda slutet, när vi förstod att nu var det över, bara ett tvärt slut, så jäkla grymt så det är sjukt..........På em idag kom iallafall en liten go Isak på besök med sin mamma Maria, Isak är så söt som en choklad pralin. Vi gick in till "josefines bord" och han tittade så på hennes ljus som alltid är tänt, med sina stora blå ögon. När han log emot mig smalt jag som glass i solsken, tänk vad ett litet leende kan göra mycket för själen. Jag önskar dem all lycka i framtiden, för det är ju barnen som är vår framtid!!!!Jag önskar jag kunde vrida tillbaka vår tid, om så bara för någon timme, om så bara för någon timme!!!! Kram alla mina vänner och till er jag inte känner!! Ta hand om varandra vi har varandra bara till låns.......

Lilla söta Isak!!