måndag 30 november 2009

Sista novemberdagen…skönt!!

evan_advent1[1]

En grå jobbig dag som vanligt. Jag vill ha SNÖ. Gillar egentligen inte snö, men desto mer ogillar jag detta grå väder. Snön lyser upp, det behöver nog alla nu…..ljus !!!För övrigt är jag glad att november snart är över, hatar denna månad! Tänker tillbaka på julen förra året. Den tillbringade vi i Tällberg på klockargården. DSC01053 Vi flydde allt här hemma. Där, i Tällberg var det verkligen julig vinter. Det hade precis kommit fin snö till jul. Rimfrosten täckte alla träd, marschaller lyste i hela Tällberg. Kunde nästan se själva herr, Carl Larsson;) Verkligen en julig stämning. För alla som kunde släppa in julefriden, var det nog underbart. Så här i efterhand kan jag tänka. Om allt hade varit som det skulle, ja då hade vi njutit. Eller om allt varit som det skulle, ja då hade ju inte vi varit där såklart .Nu flyttade vi bara sorgen till ett annat ställe. Men det var behövligt och absolut nödvändigt. Nu får vi invänta barnbarn, först då, kommer nog jul glädjen tillbaka…Men myset med allt annat i december gillar jag;)DSCN1344

Känner mig lite lättare i själen, för pappsen börjar bli sig lik igen. Han har verkligen gått igenom en pärs, men nu så, hoppas vi framstegen håller i sig. Micke är och hjälper sina föräldrar idag, med skjuts och lite sånt. Han har mkt omkring sig, vill räcka till överallt. Det är han som oftast får vara starkast av oss två. Jag blir lite rädd ibland, hur länge ska han orka??Jag försöker pyssla om honom så gott jag kan;)tillsammans är vi starka!!!……ibland!

Fast mina fotavtryck inte syns, finns jag. Fast min röst inte hörs ut, skrattar jag. Fast mina armar inte kramar så det känns, så visst kramar jag. billednalleheart[1]