tisdag 17 november 2009

Regn och tårbak!

2002_1204_045135AADSCN0941 Regn, regn, regn, det sägs att när det regnar så gråter änglarna. Jag hoppas att det inte är så, för i så fall skulle vår ängla skatt vara mkt ledsen, det vill jag inte. Fast egentligen behöver jag inte oroa mig för det, hon har ju mormor och de hittar alltid på ngt bus, så jag släpper tanken….släppt!!!!Nu är det bara en och en halv vecka till advent, fattar inget! Var tog augusti, sept och oktober vägen? Eller hela sommaren, hela detta året? Vad gjorde jag då? Jag tror att jag drabbats av ngn form av minnesförlust, vet sjutton knappt vad jag gjorde igår? Konstigt känns det, men kort minnet vill liksom inte hänga med mig.Vem fan vill det förresten:/ Nu har jag ju inte så mkt spännande att komma ihåg, men ändå, tokigt känns det. vrouwen4[1] Trappen är numera avklädd så det rullar på. Micke har lite ont i händerna och ryggen, men det kostar på att ligga på topp;) I helgen åker vi bort så då får han vila sig lite. Vi tar en sådan där lite avkopplande helg, som vi gör ibland. Är ju det enda intresse vi har, små utflykter. Jobbar em idag med. Nu på morgonen har jag bakat ett par sortes kakor. Inte för det behövs utan för att jag ville det. Kakbak har alltid varit min lilla terapi. Andra kanske stickar eller syr, jag bakar. Men inte ens kakorna går åt här hemma längre, när inte Josefines kompisar är här och fikar, så mkt som är annorlunda.DSCN1299 Jag bakade ökensand och judebröd. Till advent bakade jag och Josefine alltid det och lussekatter. Nu får jag baka själv och det blir inte ofta jag gör det. Älskade att baka förut i dåtiden, men i nutiden, känns det bara tomt, som allt annat. Kära syster kom och provsmakade innan hon for till jobbet, trevligt! Pappsen är också hemkommen. Så han hängde på. Han ser och verkar piggare än han var förra gången han kom hem. Allt hänger nog ihop med hans hjärta, hoppas nu när han medicineras ordentligt, att det får vara lugnt nu på sjuk fronten, han har massor att ta igen i styrka. Pratade i tfn med min vän Lena;) så glad att hon är piggare. Nöffade ingen gång alls nu;) Hon har ju en liten Tusse bebis som underhåller henne och gubben nu;) Mysigt. Måste komma och titta när vi får till en dag. Nu klappar jag igen här för i dag, jobbet kallar!



DSCN1302


Karlsson har blivit kräsen, nu duger bara färskt vatten, direkt från kranen:) Tokskallen!