torsdag 12 november 2009

Sjukhus och julbak!

Torsdag igen. Fick som vanligt min veckotidning i går, det var adventsbaka för hela slanten i den. Lite gula bullar blir det nog iaf, allt annat struntar vi i. Vi åker ju bort hela julen (dalarna) och bara hoppar de dagarna i december. Magnus har iaf brandjour så han måste hålla sig i fagersta. Maria har så härlig släkt så han blir ompysslad ändå*fniss*. Pappa behöver ju bara gå över vägen till syster så får han sin dos jul, en jul som de ska vara, med förväntansfulla barn och god mat. Men jag hoppas så klart att vi någongång ska kunna glädja oss åt julfriden, inte som i dåtiden, men ändå finna glädje i den. I dåtiden var jag bland de största jul älskarna. Köpte julbilagor, lagade mat, bakade, pysslade gjorde tomtelandskap, ja allt, älskade hela konceptet, en bit försvann med mamma, den sista biten med Josefine.

billedCAW2M1BD[1]

Har haft em hela denna vecka, i bland blir det så. Idag ska jag träffa min goa Ulla och ta en fika. skulle hunnit med Eva också denna vecka, men planen sprack!! Sen är jag glad att min vän Lena är hemma fortfarande, eller nej, igen ska det vara. Hör av dig när rösten återkommit vännen! Här kommer en blomma bara till dig Lena!

flowers-for-you_2[1] Veckan blev en vecka av oro ( väldigt ovanligt när det gäller mig va) pappsen är dålig igen och är på sjukan. Ingen vet vad som felas, det gör mig galen, sänka på 250 (då har den ändå sjunkit ngt) Det känns så obehagligt när de famlar i blindo och inte riktigt kan peka på vad det är. Man jag kopplar av bättre nu när han är där iaf och under koll hela dygnet.. Lilla pappsen, måtte allt ordna sig….Karlsson i huset växer så det knakar, han kommer att bli en gigantiskt ståtlig kissemisse. Nu har han lärt sig hoppa upp på alla bänkar, så vi får passa honom som ett barn med för långa armar. Frida spottar och fräser i vanlig ordning, men det är roligt med lite fart i huset…..i vajefall för oss, Frida frågar vi inte;)

DSCN1258