fredag 27 november 2009

Snart advent.

2006_1202(002)

Veckan har som vanligt gått fort. Norberg har ju varit händelsernas centrum denna vecka. Rån mot handelsbanken, vilket jag trodde var en filminspelning. Stog som ett ufo och glodde, rätt komiskt så här efteråt. Tycker synd om bankpersonalen, måste varit hemskt skrämmande, läskigt. Jag åkte iaf hem och låste dörren:/ Lagade mat för Magnus och Maria var hit och åt en lite för tidig adventsmiddag. Jag jobbar ju hela helgen, och även Maria. Åh vad jag älskar de ungdomarna, tack för att ni finns!! Ni berikar vårt liv. Har tagit fram ljusstakarna och lite plock, det blir endast lite extra ljus här hemma.

DSCN1335

Vi åker ju bort över julen, men ljuset vill jag ha. Har även hunnit träffa och blivit ompysslad av Unni, en fika blev det med. Ingela hann jag bara krama om, hon hade försäljare och jag skulle iväg direkt. Kom så tidigt till Unni så jag hann även prata lite med gulliga Sandra, som också är frissa där. Tänk att så fina kärleksfulla människor kan finnas under samma tak. Människor som bara ger positiv energi, det strålar om dem.

evan_my_friends[1]

Fick även en energi kick av att träffa min goa vän Lotta! Med våra arbetstider är det inte lätt att lyckas få till en dag. Men trevligt var det att ses:) Det jag saknat i min vecka är en träff med Lena, vi går om varandra hela tiden, när jag kan är hon på sitt, när hon är hemma jobbar jag. Lika är det med mig och Ulla, bara att konstatera, vi i vård branchen får vara glada att det finns telefoner och sms;) Ja det är ju så, dagarna kan inte räcka till allt. Ibland när jag är ledig, då finns ingen ork alls. Vissa dagar bara stänger jag inne mig, orkar knappt svara i tfn. Mitt liv är så nu, bara att acceptera. Jag blir lite trött i bland på allt och alla måsten, vill bara skrika, orättvisa jävla liv, heeelllllvveeettte!!

Ena golvet är klart nu och det fula elementet är vitt. trappen har Micke börjat att slipa:( Men fy vad jag hatar slipdamm!

DSCN1325

Karlsson ska som vanligt vara med överallt där det rör sig. Karlsson och Pettson jobbar bra ihop;) Han har också börjat med, ja jag vet inte var det är. Han hämtar disktrasan hela tiden och ska bära runt med den,blä!

.DSCN1310DSCN1326

Roligt är det med honom. Nu är det lite fart i huset. Pensionärs Frida får vi stänga dörren om ibland, hon orkar inte med detta ungdomsbus!