söndag 22 november 2009

En helgutflykt!

bild[1]

Ja vi spendrade helgen i Eskilstuna, det är alltid skönt att ta ett break hemifrån ibland. Den här helgen i dåtiden, brukade vi åka iväg med syster och man för att julshoppa. Oftast blev det till Örebro. I nutiden blir det ju inte så, för inget är ju som det ska, och blir inte heller igen. Men vi åkte iväg nu bara för att äta lite gott och kika runt lite. Om sanningen ska fram blev det ngn liten julklapp också.

presents-02[1]

I går var det ett år sedan Josefines begravning. Det spelar liksom ingen roll var vi gör, var vi är, tankarna är alltid med, och tar plats hela tiden.

VO_alskad_stor[1]

Vi var på bio i går kväll, bröloppsfotografen. Filmen var klart sevärd. Den handlar om överklassen, om arbetare, och känslor över att vara den man är, eller inte är! När döden kommer är vi alla lika, hur vi än är, och vad vi än vill vara!

bröllops[1]

När man ser på film så får man iaf släppa andra tankar, det känns så härligt, att bara fokusera på nuet. Den här veckan är ju adventsveckan, det betyder för övrigt inget särskilt mer än att ljustakar och stjärnor ska fram. I dåtiden, när barnen var små hade jag fullt upp att fylla deras paket kalender, så roligt det var. Vad mkt jag hade att pyssla med till advent. Vi bakade pepparkakshus, gjorde tomteland, droppade stearin, så mkt, och allt var bara jättemysigt.

SAVE0035

SAVE0033

En dag finns bara minnen kvar!!!

Dessa minnen vårdar jag ömt, tar fram dem och gläds(samtidigt som jag gråter) över att våra barn alltid fått riktiga bulleby jular. Tillsammans med alla nära och kära!

ahjarta[1]

Kommentar inläggen tar jag nu bara emot via adress, detta pga att jag fått en massa spam hit. lenapettersson91@jozzan.com (era tankar är ju iaf riktade till mig:) av er som gör inlägg av en mening:)