söndag 29 november 2009

Första advent.

DSCN1354 Så var liksom hela härligheten igång rullad, med det menar jag förstås advent. Det är vackert hos de flesta, ljusen i fönstren lyser upp vår gråa och tunga värld. Någonstans ska ju ljuset ge hopp med sin brinnande låga. Vi hoppas på det. När det var advent var Josefine oftast med farmor och farfar på julskyltning, sedan fikade vi här hemma, mysfaktor!!!



2002_1215_065748AA

Jag har jobbat hela helgen, och haft lite mys på arbetet med. Vi har plockat med advents pyssel, lite här och där. Micke och Magnus hade “herr middag” själva igår då både jag och Maria jobbade. Min“lungfan”lever rövare med mig.Jag har inte hört ngt än från Ackis, så skulle inte tro att det det händer mer på den fronten nu i år. Jobbigt är det. Jag kommer inte ihåg hur det känns att inte ha ont. Tänk att man kan vänja sig vid all skit, tur är väl det, kanske. Men skulle vilja må bra i kroppen, räcker med annat som gör att jag mår skit..Det blev så fint med nya mattan, känns verkligen som riktigt trägolv;) Han har jobbat bra i helgen, min lilla gubbe.

DSCN1352

Nu är ju båda rummen klara på övervåningen, men, vad ska vi göra med dessa rum?? Ja vi funderar lite fram och tillbaka så kommer vi väl fram till en lösning så småningom.

DSCN1351

Lilla gummans rum står helt orört kvar, vi har lite funderingar hur och när och vad vi ska göra med det…Vill ha allt så intakt, men vi vet ju att hon kommer inte tillbaka.Hon gör ju inte det! Men har så svårt att tänka mig att plocka ihop allt. Om jag bara visste hur vi ska orka, vad vi ska göra och när?

DSCN1347 DSCN1348

Hennes dator står också kvar. Har inte ens orkat starta den och kollat igenom hennes program. Här tillbringade hon de flesta av dygnets lediga timmar. Lilla älskade ängla skatt, hur ska vi kunna ro i land utan dig??? Jobbig söndag, jobbiga tankar. Ja livets stege är tammefan inte rak!!!!!!

DSC00100