måndag 6 juli 2009

Ny vecka..............igen!



Måndag, mulet, en innedag! Jag tycker om innedagar emellanåt. Jag börjar faktiskt tycka att det är lite skönt att vara ledig ibland.Jag ser det som ett litet framsteg. Att kunna vara hemma utan ångest, den kommer såklart över mig men kan hantera det lite bättre, vissa dagar!!! Frida katten njuter av sällskap, fortfarande kan hon bli sittandes på mattan vid Josefines säng och vänta på henne.

Var upp till pappsen och åt frukost, lilla pappsen donar och grejar, vill se mig glad. Det får han för jag lägger på masken när jag är där. Vill inte att han ska fundera över mig hela tiden, skillnad om mamma fanns, vi talade om allt....verkligen allt! Helgen långskift är över, så långa dag
ar, men det känns ändå bra, jag trivs ju med det jag gör. Nu har jag iaf ledig fm, jag pysslar här hemma. Micke kommer hem och lunchar så en skinkpaj står i ugnen, och även en socker kaka. Man är väl ekonomisk kan inte värma upp ugnen 2 ggr:) Vi försöker så gott vi kan att ta hand om varandra. Jag jobbar ju så mkt helger och kvällar, så för att hinna ventilera oss lite, så kommer han hem och vi äter tillsammans. Sen är ju inte jag hemma förens efter 22 igen. Jag har en och en halv vecka kvar till semester, Micke med. Jag är lite orolig hur det kommer att gå att vara lediga så länge igen. Måste försöka lära mig att stanna upp, det är den träningen jag tränar på:) Pulsen börjar hitta sin normala rytm igen och medicineringen funkar bra, så ang den biten är jag som jag ska! Nu ska jag yra runt lite mer här innan lunchen.Mitt ordspråk. Var rädda om varandra vi har varandra bara till låns, olika lång tid...