onsdag 8 juli 2009

Livets stege, en vinglig sak!

2006_0807Image0028

Det är ju så jäkla drygt allting. Ja oj vad upplyftande det där lät då:/ Men det är ju knappast upplyftande heller. Tyckte jag varit riktigt stadig i mina känslor ett tag. Lagom hinner jag känna att ångesten inte kommer varje dag.. Bom... så är jag nere för räkning igen....

.Det är precis som att när jag kommer lite, lite, högre uppför stegen så, BOM, undanslagen igen, nere på, inte det nedersta steget, men en bra bit ner igen. Står och tittar upp och känner att, nej fan, har ingen kraft, jag får vara kvar här på detta steg ett tag igen.Är väl så det är med sorgen, men för varje match så tappar jag stinget, och känslan av välbefinnande den vilar långt, långt bortom horisonten, på det översta steget på stegen där ovan, finns horisonten.

Men det är ju så inget jag kan göra åt det, kan inte skynda, och det är det som gör mig förtvivlad, vetskapen om att det blir så här nu. Kommer jag någonsin dit? Dit, där jag kan se horisonten och ta ett stort kliv på livsstegen? Ja den som lever får se....som vanligt alltså.

Sommarvärmen försvann och byttes ut mot regn, det är väl typiskt Sverige är det varmt så är det hett, och regnar det så regnar det. Var är det där landet som hade mittemellan väder? Var nyss ute och hörde så mycket pipande så nära.Frida katten, sprang upp i äppelträdet och satte sig och stirrade ner i en håla i trädet. Sprang dit för jag såg att hon började rota där i stammen med tassen. Drar ner henne så hon fräser så spottet yr, en bestämd katt är hon (men så var hon ju Josefines också).

Tar stegen och riggar upp, ja inte livsstegen som känslorna far i, utan en mindre som är klätterbar, trots sorg:/ äh flummiga mig, ibland fattar jag inte vad alla meningar kommer ifrån, är nog riktigt tokig, på riktigt alltså:/ Jag tittar ner i trädhålan, och där ligger så söta små fågelungar, 3 stycken talgoxe ungar. Som allt annat som händer i nutiden önskar jag att Josefine var med oss. Hon skulle ha diktat ihop en hel bok om dessa fågel ungars utveckling, djur var verkligen henne stora intresse, efter skolan och data förstås!!!

yg3[1]