lördag 25 juli 2009

En sommar av saknad!

Ja man kan ju inte säga att man märker på vädret att det är sommar. Men vad spelar vädret för roll när man iaf bara har sorg i sitt hjärta. Det sägs att när det regnar så gråter himlens änglar…Jag hoppas verkligen att det inte är så, för då betyder det att Josefine har gråtit hela sommaren, och den tanken får mig att gråta ännu mer! Så jag hoppas att det är mina tårar som har blivit regn, för så mkt som mina/våra tårar har fallit under snart 9 månader, så måste det ha blivit översvämningar, vilket det också blivit b.l.a i vår källare!

images[2]

Rättvik är precis sig likt för alla. Men inte för oss, inte ens änderna kommer till vårt tält längre och rycker i tältdraget, de märker nog att ingen mat mamma finns här längre. Sommaren är så tom, verkligen tom, även för Marie, det är ju hennes första sommarlov utan Josefine. Vad jag saknar de brudarnas flabb och tjatter, från morgon till kväll. Det var så hemskt tomt här, så vi var hem och hämtade Frida katten! Hon verkade lite chockskadad först, men nu har hon funnit sig och tittar intresserad ut genom fönstren, lite rädd är hon för de stora måsarna, trots att hon är katt:) Tur vi har larm hemma nu när vi inte har vår vakt katt hemma:) Nejdå inte tomt vi har våra vaktare där hemma! Kära svärmor är till Josefine och tittar till hela tiden,det lugnar mig lite.Men det är det jag känner hela hela tiden när vi är här, jag bara vill till graven hela tiden, fast jag vet att Inger är där! Det är tur jag har Micke som kan lugna mig lite, hon finns med oss i allt vi gör här….han har så rätt, men jag är ju som jag är !! Igår pratade jag med Eva som ringde. Vi pratade just om allt som händer runtomkring som jag inte har en aning om. Jag vet att det händer otrevliga händelser överallt med sjuka barn och ungdomar, ja elände i största allmänhet. Men det är så att jag tar inte in det som händer omkring mig. Jag har alltid varit så full av empati, och känslor, visst tycker jag synd om alla som befinner sig i svårigheter, men jag orkar inte liksom bry mig. Känner inte igen mig själv, men just nu så är jag så här, vi har liksom haft vårt, så varför ska jag ta in mer? Jag avskärmar mig på ngt vis.

Ja vi pratade om det, och tur jag har mina de här nära vännerna för de förstår. De känner mig så väl. Eva och jag ses inte ofta men talar desto mer. Likaså Lotta som jag nyss pratade med:), tack för ni finns för mig alltid mina vänner!!Tack Ingela min lilla "teraput" för mail, dina kloka råd betyder mkt för mig. Tack min vän! Låter som jag är med i grammisgalan..så vill jag tacka...*fniss**

Magnus har haft fullt upp därhemma, fiske med grabbarna och övernattning i husvagn i Malingsbo. Midnattstravet igår och i kväll skulle han och Maria på Hives som spelar hemma spelning på Greenman i kväll. Blir säkert roligt, det är bra att de roar sig ungdomarna, fast vi saknar dem förstås. Men har de roligt är vi nöjda. För övrigt i Rättvik så började Classic Car veckan idag, och campingen är fylld med fina gamla bilar och glada människor, nu kan vi bara önska att det blir lite sol som lyser på de vackra bilarna också. På tisdag är det höjdpunkten då det är cruising, kanske vi syns Lena! Tänker på dig! Livet får väl rulla på bäst det vill, kan ju inte göra annat än bara hänga med fast det gör förbannat ont, både natt och dag!

blom26[1]