fredag 10 juli 2009

Drömmar av guld!

ang10[1]


Jag vaknade en tidig morgon och gick ut, jag tittade ut över ängen. Solens strålar värmde så härligt, trots att jag nyss klivit ur sängen. Jag kände mig underligt lättad i mitt sinne, jag faktiskt skrattade åt något litet minne. Jag stod och kände att livet på något vis hade återvänt, jag hade en känsla som jag inte tidigare känt. Jag kände att jag var lätt i min själ, jag kände att någon varit här. Någon som lättat min tunga börda. Jag förstod att det var något som någon ville att jag skulle göra. Jag blickade förundrad ut över ängen igen, och där mellan träden såg jag och jag minns det än. Min lilla flicka kom springande och skrattande mot mig. Hon sprang med stora steg och sa, titta mamma det finns inget som är fel. Hon sprang så fint på sina ben. Förlåt mamma att jag är lite sen, men du vet jag är inte van att gå på mina ben. Men nu har jag det så bra, ni finns ju alltid med mig, precis som du sa. Jag hörde allt du viskade till mig, precis när jag gick. Ni var så ledsna jag såg det i din blick. Jag hälsade till mormor precis som du sa. Hon blev förvånad, men mest blev hon glad. Mormor finns med mig i allt jag gör, du vet vi leker, hänger och är. Ofta så badar vi och vet du? jag kan simma! Ja bada, det är förresten något jag gör varje timma. Mamma du vet, jag har dig så kär. Men nu så är det så här. Jag orkade inte vara bunden till maskiner, livet var inte längre roligt, att jag ens skulle orka ha det så är inte ens troligt. Jag vet att du innerst inne tycker att det jag gjorde var modigt. Jag ville ju kunna gå i skolan, och planera min egen tid. Ville inte längre va med när maskinerna började ta vid. Därför mamma så var jag tvungen att gå, men det gjorde så ont att lämna er där då. Men du har pappa och Magnus och jag vet att ni alla har det svårt. Men ni älskar varandra och jag vill vara här fast det låter hårt. Jag säger som du sa till mig mamma, hälsa till alla, ni är aldrig ensamma jag finns med er alltid. När vinden blåser, solen skiner,och regnet faller, så är jag med er, jag finns i allt omkring er min älskade familj! /Mamma 09