lördag 30 maj 2009

Mors dag och andra dagar!


Ja så kom då sommaren! Jobbar hela helgen men det gör inget, för mycket sol är ju iaf inte hälsosamt;) gäller att försöka hitta lite positiva tankar en sådan här jobbar helg. Jag har ju ett fritt jobb så ute är vi mkt iaf, det är härligt. Veckan har trots trevliga händelser varit jobbig. Vet inte om det beror att vi varit till Rättvik, då tankarna snurrar på högvarv i hjärnan. Jag är skakis och darrig. Jag har ju ett jobb där man måste vara stabil. Samtidigt som jag hoppar i arbetskläderna tar jag på min mask, den där som jag har på jobbet. Där i den masken gömmer jag mina känslor och tårar, min ledsna verklighet trycker jag tillbaka. Det är förbannat jobbigt men jag vägrar låta mina känslor gå ut över mitt jobb. Jag har ett sådant jobb där det händer mkt och alla behöver stöd på ett eller annat sätt. Hur skulle det se ut om jag bara gick dit och inte gjorde mitt bästa?? Satt och grät dagarna i ända, nix masken på sen jobba!!Men inte är det lätt men vem fan har sagt att livet är lätt?? jo antagligen de som aldrig haft svårt!!!! Tiden jag är på jobbet tillhör omsorgstagarna, finns inte tid för egenvård, det får man ha hemma. När jag kommer hem brakar jag ihop alla jäkla dagar. Så trött på det här! Men kan inte göra något, endast tiden kan hjälpa mig. Jag har familjen och de närmsta vännerna för dem behövs ingen mask, tack till er! På jobbet idag så hade vi picnick i det gröna:). Vi käkade kall skinka och potatissallad ute. Där satt vi tillsammans. Alla tyckte det var så mysigt och det var som allt annat uppskattat av de boeende. De är ju så att de blir så glada för allt, så som jag sagt, jag har ett fantastiskt jobb, bara jag som önskar att jag vore som jag skulle, och inte som jag är. När jag kom hem var vi ner till stumpan med pioner och spirea som blommar så fint. Lilla hjärtat, spirea buskarna som vi har var både Josefine och mamma med och planterade. Mors dag i morgon, låt mig bara slippa tänka. Planterade en mors dag ros vid mamma.

Orkar inte tänka på något, orkar inte tänka på att jag inte längre har en go mamma som alltid piggar upp en. Orkar inte tänka på att jag inte längre har en Josefiine som gör alla speciella dagar värda att firas. Men tänka ja det är nog det jag är bäst på...tyvärr..Men nu jobbar jag från 09 till 20.00 i morgon, så det blir ingen mors dag för mig i morgon. Magnus och Maria åkte till Rättvik och är i vagnen, så glad att de fick en riktig kanonhelg. Älsklingsungarna.Skönt för Maria att få ladda batterierna lite. Hon har det så tufft nu på slutet i skolan, det är ju så att vill man ha bra betyg så får man kämpa, och det gör hon verkligen, så duktig. Kom nyss hem från älskade syster m familj. Hon bjöd på lite vin väldigt gott i värmen:) Småkillarna var hemma och hade kompisar, men jag fick så goa kramar av dem båda:) värmer i hjärtat! Matilda var med hemma så jag hann surra lite med henne också. Gumman skulle förstås över på Avesta karnevalen, men alltid lika roligt att tala lite med henne...vilken energi.....Nu sitter jag här vid tv'n datan i knäet. Kan känna Josefine här bredvid mig, sin lilla hand i min, huvudet lutandes mot min axel, skrattandes berätta om något tokigt hon varit med om under dagen då jag jobbat. Hör hennes kluckande skratt när vi pratar om allt och inget. Att mista ett barn är verkliigen som att förlora hela
sin själ, aldrig aldrig kan någon som inte varit i samma situation förstå hur jävligt det är att leva. Man ska inte behöva överleva sina barn så är det. Man ska inte..................................