lördag 9 maj 2009


Mitt lilla hjärta så sjuk men alltid så glad, snälla om jag kunde få lite glädjestrålar från dig, har så mkt att vara glad för, ändå är jag bara så ledsen hela tiden. Idag har jag varit ledig så vi åkte ut en sväng som vi ofta gör när tystanden blir övermäktig här hemma. Var till västerås och åt på kina, tittade i lite affärer, tittade på alla människor. Visst är det konstigt när man är så ledsen själv så tycks hela världen vara glada, alla utom vi......känns det som....Jag hade precis sagt till Micke vad skönt idag var det inga lasarettsmänniskor i farten! Inte för vi inte tycker om dem , de är underbara hela högen, men är ändå jobbigt när vi ses. Gör så ont att se deras sorg också, de hade ju haft hand om Josefine i alla år. Hur som så gick vi in i en data affär för vi skulle kolla en liten dator. När vi står där och pratar knackar någon mig på axeln, och det var Birger, dr Malmström, ni vet han jag skrev om, som var med från det att Josefine föddes, och ända till slutet. Men det gick ju förstås bra att träffas, han är en helt underbar människa och läkare, det är tydligen meningen att vi ska träffa honom lite så här då och då, Micke fick iaf ge honom lite dataråd.
Jag handlade ett överkast till magnus och Maria som de tittat på förut, det är ju så, att handla till sig själv är inge roligt, men att glädja andra är härligt. Vi åkte till dem efter Västerås och fikade de blev så glada gullungarna mina. Maria hade bakat sockerkaka till oss, goa tjejen, ja kakan med förstås:) Vilken tur vi har dessa två härliga ungdomar. Var förstås ner till josefine när vi kom hem, det bommar så fint både hos henne och mamma. Var en snabbis upp till syster m fam, full fart på små killarna. Min Tildus var hemma så jag hann krama henne lite också. Ja som ni förstår har vi inte varit hemma mkt, trots min lediga dag, trots att vi har massor här hemma att göra, trots att inte ens vagnen är vårstädad. Men vet ni det skiter jag i..........Jobb i morgon igen så det här var den helgen det...Var rädda om varandra vi har varandra bara till låns....olika lång tid.......