fredag 15 maj 2009



Fredag igen..... det är bara måndag och Fredag, var tar alla andra veckans dagar vägen? Mitten av Maj och jag hänger inte med. I år blir det varken planterat i krukor eller annat, allt här hemma känns bara för stort för oss, tomt, tomt och stort! Jobbat hela veckan, och avslutar veckan med ett litet 12 timmars pass i morgon, 08 till 21.30 puh, men tur jag gillar mitt jobb. Jag vet jag flyr hela tiden, kan inte göra något åt det, har så svårt att vara hemma, trivs inte någonstans och får inget gjort här. Funderar så mkt hur allt ska bli, kommer jag att finna ro här igen? Var skulle vi annars vara? Det är ju här hemma Josefine är, så varför har jag bara jobbigt här då? Vet att jag inte ska fundera så mkt men vad ska jag göra, min hjärna lever sitt eget liv. Efter jobbet kom Magnus och Maria och fikade, alltid lika roligt. Vi var upp till Pappa, han har satt in en ny vit snygg ytterdörr, precis så hade mamma velat haft det. Det var hon som sa att när vi byter dörr ska den vara vit! Blev så fint. Älskade mamma vad du fattas oss alla. Så tomt att se pappa utan dig vid sin sida. Våren och sommaren var mammas tid, hon fullkomligt flyttade ut till sina blommor och buskar. När sedan hösten kom tog de husbilen ut och plockade lingon och svmp så det räckte till oss alla och blev över.
Vi tog oss en promenad runt kallmora, gick genom skogen till syster, de var inte hemma! Nej de stod och ringde på vår dörr samtidigt*hihi* det är konstigt med mig och syrran, vi kommer ofta på saker i samma stund, och säger ofta samma meningar, nej vi är inte tvillingar, vi är sådana ändå, syrran är ju bara barnet, 8 år yngre än mig!


Plockade en stor bukett gullvivor som vi var ner till Josefine med, hjärtat vårt, så fruktansvärt hemskt och sjukt och overkligt att det snart är sommar och du inte finns med oss, ångesten när jag tänker på att aldrig få ha dig vid mig igen , den känslan gör mig tokig. Allt känns fel, hela livet känns fel, och bara så JÄVLA orättvist...
För övrigt sänder jag en tanke och kram till Ulla, hoppas din dag blev fin, tjejjen fyller år idag! Men eftersom jag jobbade fixade vi det igår:) Jag håller fast vid min vision att tjejjer är vi tills vi blir 70, då blir vi kvinnor, ingen annat;)