tisdag 9 februari 2010

Tidevarv!

01 Tisdag och jag förundras över att mornarna blivit ljusare. Det känns skönt. En sak som jag tycker är drygt när våren börjar komma, det är när solen står sådär på lagom höjd och lyser in, katthåren och dammet ser man som en dimma mellan solstrålarna, plus att fönstren är sååå skitiga. Det som göms i vintermörker blir plötsligt synligt.Men det är så det ska vara, allt väcks ur vintermörkret, även dammråttor!!



image

I går var bästa Ulla hit en sväng innan jag började jobbet. Vi surrade som vanligt om allt. Vi förundras över att våra söner (Magnus och Niklas) blir 25 år i år…..När jag var 25år fick jag Josefine. Konstigt är det, åren går. Här nedan är radar paret Niklas och Magnus, små vänner!

SAVE0026

Kolla in det hemska antika golvet och tapeterna urrrrk. Så såg nästan allt ut i huset innan vi renoverat. Men är man ung har man inga gränser, inget var för jobbigt eller onödigt. Jag saknar den känslan, nu lockar inget! Fortsätter det så här så får jag nog snart ta fram rullatorn.

00014[1]

Idag Maria och lilla goa Isak varit här. Lill killen har ju fyllt ett år så jag hade paket till honom. Han bara skrattade och var glad som alltid, en riktig liten solstråle som värmer ens hjärta. Det är roligt att ha unga vänner, som kan få till lite liv i stugan:)

DSCN1556

Även Karlsson njöt av besöket;)

DSCN1558

Nu väntar tre journätter denna vecka, varav den första är i natt. Tur jag fått tanka lite positiv energi nu på fm., så allt känns lite lättare:)

umakemesmilebjrn(4)[1]