söndag 14 februari 2010

Alla hjärtans Dag!!

version-e0ed0a0675e852ec3487dcd262dcadfb[1] Ja helgen blev inte som planerad, utan bättre! Jag blev oförutsett ledig i stället för dygns jobb. Men som de flesta vet så innebär ju ledighet att dagarna också blir så långa. Ofta innehållslösa i det här livet, i nutiden. Som vi absolut inte lärt oss att leva. Men vi tänkte att vi åker och käkar lite ute, och går på ngn bio. Vi bestämde oss för Västerås, vi bokade även en hotell natt så det blev miljö ombyte en stund. Vi bodde på clarion mitt i city, lagom hotell för en natt.

Vi strosade på stan under dagen, åt god middag på em, På kvällen var vi på bio. Det blev en romantiskt komedi, lite för tjejjig tyckte Micke förstås;) Men han fick sig lite skratt iaf. Jag gillade filmen mycket. Det var den här filmen vi såg. Its Complicated.postr_l[1]Kvällen bestod av ytterligare lite mat och dryck, lugn och rofylld kväll i största allmänhet. Idag är det alla hjärtans dag, och enligt mig bara ett kommersiellt jippo, en nymodig dag. Men ändå en anledning till lite omsorg. Fast egentligen är det tokigt, avsätta en dag till kärleken? Kärleken ska finnas med varje dag. Vi ska vara rädda om varandra, som jag alltid säger, vi har varandra bara till låns, olika lång tid. Ja, ja Micke hade iaf en underbar present till mig *morr.* Men han underströk att det var ingen hjärtepresent, utan bara en “tanke” present. Hm, ja jag vet inte skillnaden, men go är han iaf min lille gubbe. Det här fina örhängen fick jag.

DSCN1566

Det är josefine och det är mormor sa han. Ja så då förstår ni…grinade jag massor igen. Så fina. Mina änglar. Jag är tacksam för all kärlek.tattyteddybemyvalentines[1] När vi sedan åkte hem så var vi till Magnus och Maria och fikade. Vi hade köpt ett smides hjärta till dem, ja jag veeeeet det är bara ett kommersiellt jippo..Men jag föll. Fast vi visar ju årets alla dagar ändå att vi älskar dem, våra gullhjärtan. Sedan var vi ner till lilla hjärtat och tände ljus för henne och mamma. När vi sen kommer hem igen efter någon utflykt. Då känns huset ännu tommare, än innan vi for, samma känsla varje gång. Drygt. Jag planterade iaf om Josefines fina träd, som satt i en fin grupp som hon fick på sin 18 årsdag, av hennes goa vän Olivia.

DSCN1568

Trädet finns kvar, tillsammans med Olivia och Josefines vänskap:) Saknad gör så ont….För alla!!!

blomhjan