söndag 7 februari 2010

Solen värmer frusna själar!

Det är så mkt snö som ligger på taken så vi börjar bli lite oroliga. Micke tog fram storspaden och skottade undan lite. Ja jag kommer inte ihåg när vi senast fick skotta av taken. Jag tror faktiskt aldrig vi har behövt gjord det under våra 25 år vi bott i huset.

DSCN1548

DSCN1552

Av gärdsgården vid ned farten syns bara lite pinnar sticka upp ur snödrivorna. Provade att sätta ut Frida katten, mitt i snön, hon tittade på mig och jag såg hur hon tänkte, nu jävlar har hon blitt helt galen*fniss'*. Nu vägrar hon väl ligga bredvid mig i natt.

DSCN1553

DSCN1546

Karlsson han ligger helst inne på kudden under täcket han. Inte alls intresserad att gå ut. Dagen känns för övrigt lite bättre idag. Gårdagen var en sådan där down dag när jag inte visste var jag skulle göra av mig själv. Idag har vi även varit till farmor. Vi åkte tillsammans ner till farfar, så det blev lite söndagsträff. Det är ju så när jag jobbar varannan helg, när jag sen är ledig så är det så mkt som ska hinna klämmas in på den lediga helgen. Vill hinna med lite kvalitetstid med mina kära.

2004_0605_025834AA 71_52279040[1] 2004_0605_043426AA

Här är Farmor och farfar, mormor och morfar när Magnus tog studenten 04. Då var allt som det skulle. Vi var alla tillsammans. Man ska inte blicka bakåt säger många, jo det ska jag visst säger jag!! Jag saknar allt som var i dåtiden hela tiden…..

rosedov[1]

Nu något helt annat..Vad jag retar mig på falska människor. Borde inte göra det men jag verkligen avskyr när folk säger en sak och menar en annan. Som inte alls vågar stå för det som de verkligen tycker, duttande hit, duttande dit. En fot på var sida utan någon som helst ryggrad att säga ifrån. I livet i nutiden ser jag så mkt mer, kanske för att jag försöker sålla bort så mkt som tar onödig energi. Men vissa är det svårare att sålla bort. Kan gälla vem som helst…Falsk fasad utåt….är det många som har.