onsdag 24 februari 2010

En fin dag!

vaderfen081[1] Jag tar tillvara det jag har, närmast mitt hjärta. Magnus var hemma en stor del av dagen idag, Maria jobbade och jag var ledig. Jag värdesätter verkligen att få pyssla om honom ibland. Ja nu är det väl inte bara mitt sällskap han är ute efter. Nej han tycker ju mkt om farsgubbens spel också;) Men vad gör det, är bara så skönt att ha lite ljud i stugan! Vi fikade, och pratade, om mkt! Jag fixade pannkakor och falukorvs macka till lunch. Visst är det så, att pannkakor blir ungarna aldrig för gamla för, även när de är 25!

yg101[1]

Jag lagade även eftermiddagsmaten lite tidigare så Magnus fick ta med varsin matlåda hem till sig och Maria. I bland går allt så lätt:) Kan vara skönt för dem att bara sätta sig och äta när e.m kommer. Älskade ungar, vad vore vi utan er?

version-0e2c065290fa620b557e347a27fc998b[1] Jag satt faktiskt ute en stund på altanen där solen låg på. Solen värmde och det droppade från taket. Gratis ljusterapi fick jag, det är välbehövligt kan jag säga. Nästa vecka är det sportlovsdags för skolbarnen häromkring, hoppas det fina vädret håller i sig och att det blir varmare. Förresten vad bryr jag mig om det? Jo jag bryr mig för jag önskar alla barn och ungdomar ett fint lov. Alla behöver få ladda sina batterier, även barnen.         

Josefine skulle förmodligen ha haft Marie här, som de flesta lov. Eller kanske inte, nu går ju Marie i Norrköping och hade lov denna veckan, så det hade nog inte gått ändå. Varför sitter jag och funderar på sånt? Jo för att jag alltid funderar på hur om och när och varför. Sådan är jag, sådan förblir jag.

t25944_1193765080[1] t33269_1204481691[1] t92836_1204487692[1]

DSCN0387 Lite yngre tjejjer!

DSCN0388blinkie3_mony[1]