tisdag 27 oktober 2009

Till minne av Josefine Pettersson

Alla vi här på dig tänker.Högt uppe i himlen du blänker.Vi saknar dig så.Klart vi ses i det blå.Men ändå vill vi bara ha dig här.För du var oss så otroligt kär.Så du vet så tänker vi alla på dig.Hoppas du ler och ser ner på mig.Du saknar säkert din mor, far och bror.Men du har ju nu träffat din älskade mormor.Vila i frid med stjärnan bredvid/ av Denice Backman, nov 08.

eoyedewr(1)[1]

Den här jättefina dikten fick vi på Josefines begravning. Denice ville inte att vi skulle läsa upp den, men den är för alltid bevarad, och jag gråter alltid när jag läser den. Denice är alltså min goda vän Evas tös, och syster med Robin och Rasmus. Robin som var Josefines första dejt:) De är uppväxta tillsammans. Nu hade jag inget kort på Denice..Men hon har alltid funnits med,först i bakgrunden, sedan nu när hon var äldre så var det hon och Josefine som mest chattade med varandra, killarna drog på andra öventyr;)Josefine gillade att prata med Denice, de diskuterade mkt hundar och djur som både Josefine och Denice tycker om, förresten kom Josefines kanin, Pellan från Denice, hon hade mamman och pappan::)

josefine robin3SAVE0023SAVE0042

Robin och Josefine....

Ja som alla förstår sitter jag och går igenom den stora mängden brev och kort som kom till oss efter Josefines bortgång, fina omtänksamma brev som återigen blir våta av mina tårar!!!