fredag 16 oktober 2009

Alla känslor på samma gång!

2006_11170002 

Fy vilket rusk väder det har varit hela dagen, vräkt ner, tur det inte var kallare då hade vi väl fått en meter snö i stället..Nej tack..För övrigt tycker jag som många andra att det är en jobbig tid som ligger framför oss. Mörkret som kan kännas skönt att få kura in sig med, känns nu bara för jobbigt.  Denna helg förra året vill jag slippa tänka på då vi hamnade på iva, men likt fan så är det det som finns i skallen på mig….vill inte höra talas om dessa datum, inte om något…Hatar, är ett starkt ord, men oktober och november är raderade i min hjärna, vill inte ha dessa månader…Så nu har vi mars i stället:) oj vad skönt det känns:) Låtsas ja det har jag blivit en mästare på, låtsas ofta, är jag ännu bättre på..Ni fattar inte vad jag menar, jag vet…det gör inte jag heller!! Jag har haft en trevlig jobbar dag trots allt, jag har alltid trevliga jobbar dagar fast på olika ställen. I mitt jobb så är ju ingen dag den andra lik, denna dag var lite drygare än vanligt, men vad gör det när man har så trevliga och härliga jobbarkompisar.

Ja alla inom omsorgen är mina jobbarkompisar;) har massor;) När vi haft det stökigt runt oss och jag och min jobbarkompis känner oss trötta och sötsugna, så där som man blir just när man inte har något sött att sätta tänderna i….Då ringer jobb telefonen…Hej sätt på lite kaffe så kommer jag med nybakad rulltårta…..Oj vilket fart det blev på oss. In kommer Lotta med en underbart god rulltårta som vi slukar, tack Lotta!!!’

nalleljus Är jag glad eller är jag glad???? Jo jag är jätteglad att få ha den förmånen att jobba med dessa härliga tjejjor..Vi har så trevligt, så man har aldrig bråttom hem..Har ju ingen längre här hemma, som väntar otåligt på mig. Lilla gumman vad tomt det är att komma hem och inte mötas av ditt skratt, ingen telefon som ringer på jobbet bara för att du vill berätta om något roligt som hänt i skolan, som du bara bubblar av glädje av att få berätta. Livet har blivit så tyst

2006_11170023Micke väntar nog på mig han med;) men inte lika otåligt! Men han väntade idag med tända ljus och lite fredagsmys, jag uppskattar det, min trygghet i livet,  och den bästa pappan jag kunnat valt till mina barn:)Att sedan livet jävlas med oss kan vi tyvärr inte råda över!!!