måndag 12 oktober 2009

Tankar som finns!

Kopia%20av%20girlfluetcat[1] 

Helgen avklarad! Måndag idag igen, det är ju så att veckorna består ju bara av måndag och fredag;) så det går alldelens för fort….Säger som alla andra, vad tar tiden vägen. I lördags var jag ledig iaf, då var vi ut och fikade och fyllde på ett tomt kylskåp. Jag var en  sväng på Nisses i Vås, tvärvände då jag såg att halva affären redan var full med julsaker…Orka, orka säger jag bara. Jag tycker det är åt helsike, var finns känslan? Jul idag, är bara ett kommersiellt jippo. Därför kommer dessa tankar till mig idag. Jag har alltid varit en sann jul älskare, den känslan får jag nog aldrig tillbaka. Jag var det, i livet före…  

Två kommer alltid att fattas, två som älskade julen lika mkt som mig. Mamma och Josefine, det var vår högtid! Förra året den första julen utan Josefine då struntade vi i allt, vi orkade inte låtsas, jul med tindrande ögon, hur skulle vi kunna ha det. Josefine hade varit borta en och en halv månad då..Vi åkte till Tällberg, bodde på klockargården. Vi var där hela julen.Men det är konstigt när jag tänker tillbaka på dessa hemska dagar, så är det fullt av luckor, det känns inte som vi varit där. Luddigt känns det bara. I år vet vi inte hur det blir, jo vi vet att julen vill vi inte vara med om iaf.Men den kommer vaken vi vill eller inte. Frågan är bara vad ska vi göra?? Magnus tycker det känns jobbigt han med, inge roligt hemma utan Josefine tycker han, hans traditioner har ju också grusats. Nu har han Maria och det är bra, jag vill ju att de ska få känna en härlig julstämning. Men vi, jag och Micke kommer nog aldrig kunna fira jul igen. Vad ska vi fira??? Vi får invänta eventuella barnbarn, först då kan vi nog känna glädje igen, julen är ju barnens högtid…

Men det har alltid varit min/vår högtid med, Magnus och Josefine är uppväxta med härliga jular, med början redan första advent. Paketkalendrar och julkalendern som vi alltid skulle se innan avfärd till skolan. Magnus flyttade, men jag och Josefine fortsatte med dessa mys mornar, då vi tändade ljus och kollade på kalendern. Det känns bra iaf, dessa minnen, men det gör så ont i hjärtat nu…Kanske känslan kommer igen…någon gång…den som lever får se…det med!!! Oj vilket långt julsnack det blev, ja ja skriver ju ner det som kommer från fingrarna och det är väl just det här jag går och grunnar på….Hur livet kan ändras, hur känslorna kan förändras framförallt hur jag förändrats…Som sagt måndag morgon och tankarna yrar i mitt huvud som alltid…..Kram till alla. Den största till Micke som bara finns när jag som mest behöver det…alltid…Som tror på oss, och att det kommer en framtid, en ny framtid, annorlunda men ändå…..en framtid!!!

DSC01060