söndag 25 oktober 2009

Kärlek!

SAVE0027 Vaknade till en tung dag, det här vädret trycker ner en i skorna helt. Jobbade lång pass igår, så idag var jag ledig. Dagen har ändå rullat på. Var över och köpte hem lite bebismat till Karlsson. Bebis och bebis, vad han växer, han kommer bli stor som ett lodjur, fast just nu är han nog mest ett odjur, iaf för Frida. Han har helt tagit över makten här hemma, Frida har inget att sätta emot. Vi måste dela på dem emellanåt så Frida får lite ro. Hon den gamla tanten, orkar ju inte med såna busungar längre. Hon fräser så vi tror hon ska storkna. Tufflan. DSCN1210 På em åkte vi över till gullisarna, Magnus och Maria. Vi bjöd dem på mat, käkade sallad och pizza, som vi beställde. Magnus har ju börjat som brandman nu  igen och denna vecka har han jour, och får hålla sig hemma . Jag är ju förstås orolig när han vill ha det som yrke, livrädd att ngt ska hända, det är jag alltid....Hm, han borde bli florist i stället;) eller kontorist;) Ja ja, man får lära sig, så är det. Jag vet ju att allt har blivit så mkt värre sedan vi miste Josefine. Magnus är ju liksom det enda vi har kvar...Livrädd...jämt! Såg i affären att det är så mkt halloween spektakel som säljs, jag kan ju inte förstå att det har blivit så populärt, gillar inte det, och har aldrig gjort. Som jag sagt ingen kyrka för oss på lördag, finner ingen anleding att gå dit. Micke och jag delade den uppfattningen direkt. Han där uppe, som vissa tror på, han har inte gjort annat än jävelskap emot oss, så ingen ska komma och fundera varför vi inte går dit...Never, never, Josefine fick den vackraste begravningen, det gjorde vi av kärlek till henne, inte för att vi är troende. Änglar kanske finns, det tror jag, men de har inget med gud att göra!..Säger som pappa, han har skitit i det blå skåpet lite för många gånger, ja inte pappa alltså;) men hans uttryck över allt som han är förbannad på!  Vi fick låna en ängel som spred sitt ljus i vårt liv!!!!001-14980~Now-I-Lay-Me-Down-Posters[1]