måndag 21 september 2009

Sol i September....

2004_1019_025021AA

Den här helgen hann knappt börja innan den var över, känns det som. Lördagen var helt underbar. Solen lyste från en klarblå himmel och Sthlm visade sig från sin absolut bästa sida. Vi strosade mest runt, höll oss i gamla stan och runt vattnet. Åt gott och drack gott i solen. Det var lite av utlandskänsla med alla uteserveringar och solen som värmde. Kl 16 var det dags för musikalen Buddy Holly, jag säger bara vilken musikal, vilket drag, vilken musik, vilken publik! Kom på mig flera ggr under musikalen att jag bara satt och log, sådär fånigt som man kan göra. Ja tårar rullade också, då jag tänkte på Josefine, och hur hon älskade Brolle. Jag kramade mitt fina halsband och tänkte …du är alltid nära! Älskade lilla gumman. Alla var så nöjda med dagens händelser. Stort tack till Hillevi som fixat allt. Tack för en kanon dag, jag njöt verkligen. Igår jobbade jag 9 till 20 så jag kan säga att gårdagen var seg, hoppade fort i säng när jag kom hem. Micke har varit ensam hela helgen, men han har fått mkt gjort i stället. Han och pappa har haft lite “herrmiddagar” på lördagen här, och på söndag hos pappsen, bra att de har varandra. Så fina middagar de gjorde. *fniss*. Lördagen bestod av Bruna bönor och fläsk, söndagens middag hos pappa, bestod av kyckling och kinamix *fniss*. De passar på att käka sina favorit rätter när de är ensamma och får bestämma. Den här veckan blir lugn, inte mkt jobb. I dag har jag varit upp till pappa och fixat lite.. Vi har tittat över i garderoben. Först idag plockade vi ur mammas garderob. Pappa har inte kunnat göra det, men nu kände han att det var dags.. Det är snart 2 år sedan mamma gick bort. Man måste vänta in tiden, så är det bara. Pappa har inte orkat fören nu, och det har jag full förståelse för. Det var jobbigt att plocka undan mammas kläder. Så mkt fint, jag kunde se henne i alla kläder, vid olika tillfällen, älskade lilla mamma, det fanns ingen som du. Saknar dig så förbannat….. Josefines garderob kommer jag nog aldrig att orka plocka ur. Jag hade haft som plan att åka till min vän L nu i dagarna. Men jag pratade med henne till helgen och blev så ledsen för hennes skull, hon ligger inne igen. Åh lider så med dig vännen att du inte slipper allt skit. Visst är det som vanligt att de som kämpar ska få ännu mer att kämpa emot. De som redan har jobbigt, får mer, ja det är väl så det här livet är, orättvist.

3264[1]