lördag 26 september 2009

Smärta och annan smärta!

1158060145146.low_resolution[1]

Ja då var det gjort iaf då, neuro pacemaker eller baksträngsstimulator. Låter invecklat, det är invecklat, och gör in i helv…ont!!! Var på neuro kirurgen i Uppsala kl 08 i går, så det blev verkligen en heldag. Jag avskyr lasarett, det gör väl alla egentligen. Men jag avskyr det för det ger en ännu mer smärta än den jag behandlas för. Tvätten med descutan inför operationen ,backflash, Josefine i Huddinge, Josefines alla operationer. Att känna lukten av lasarett, fick mig att totalt tappa fattningen, mådde illa, skakade. Tur att Micke var med mig, hade aldrig fixat det ensam, så tacksam att han alltid finns där, vad det än gäller.need[1] Hur som, så var det mkt smärtsamt, men nu ligger det en sladd bakom ryggmärgen på mig, kopplad till ett batteri. Sladdar hänger runt mig, får passa så de inte fastnar i ngt, eller att Karlsson vill leka med dessa. Hemska tanke om han bet av ngn. Ja man kan väl säga att jag är radiostyrd…eller ngt….iaf inte trådlös….Detta ska jag ha under en vecka och köra olika program. Än har jag inte fått ngn effekt, men ska väl inte kasta in handduken direkt. Om det funkar lägger de in allt vid en senare operation, sladdarna under huden och batteriet i magen…låter väl mkt snyggt….Men vem bryr sig! Kan jag få leva utan att lungan ska leva sitt eget liv, så gör jag vad som helst…Fungerar inte detta så kan de försöka operera in elektroden direkt i bröstkorgen….Ja ja den som lever får se.. Finns ju alltid annat som är värre, allt som inte dödar, kan man leva med…Låter väl logiskt?

TattyTeddyCrying[1]

rosarosorkopia[1]

Vi fick låna en ängel som spred sitt ljus i vårt liv…..