söndag 2 augusti 2009

Trippel bröllop 090801

DSC_0405

Ja förmodligen den enda gången i livet som vi får uppleva ett trippel bröllop. Min kära storebror Bill knöt ihop kärlekens band med sin Gunilla. Emma knöt ihop kärlekens band med Niklas. Marie knöt i hop kärlekens band med Stefan. 3 stolta fina brudpar, där brudarna är systrar. Vigseln var i Stjärnsunds kyrka, solen lyste över brudparen. Jag saknade mamma så vid pappas sida under vigseln, han såg så ensam ut så det gjorde ont i hjärtat. Jag saknade Josefine sittandes bredvid oss och hänförd säga, kolla vilka fina klänningar. Jag saknade allt så mycket så tårarna rann av alla olika anledningar i kyrkan, de rann av sorg, och de rann av själva alltet!Sedan bar det iväg till Korskrogen i Avesta där festmiddagen och festen hölls. Allt var så fint ordnat. Maten var en god 3 rätters middag och det lyste om paren hela kvällen. Jag önskar dem all lycka, alla 3 brudparen. Jag hoppas det fortsätter lysa om dem alla. Vi var dock inte kvar så länge på själva festen, men alla förstod varför vi lämnade festen tidigt. Det här var festens och glädjens kväll och när vi själva inte känner att vi orkar, då är det bättre att åka hem, vi var ju med när det viktigaste var, själva vigseln.

blom82[1]