onsdag 26 augusti 2009

Med hjälp av drömmen!

1182050902-639-1[1]

I natt jag drömde något som jag aldrig drömt om förut…Nej just det, en dröm som jag tänker på nu hela tiden. Varsel brukar de ju kallas när människor drömmer om ngt som ska hända. Men vad ska det här kallas det som jag drömt? hjärnspöken eller närvaro? Det var ingen lång invecklad dröm utan bara en kort händelse. Det konstiga är att egentligen är det ju ingenting att drömma om det är liksom ingen speciell händelse. Surr, surr är tagen än av den iaf. Ja men nu ska jag berätta. Vi ska ju hämta en liten misse på söndag. Nu har det varit så att vi hela tiden letat efter namn till den. Vi ville ha ngt som förknippar namnet med Josefine. Vi tänkte Dag-Otto, hon älskar teater med honom. Men nej det kändes inte rätt. Vi har funderat på Scary, ett ord Josefine ofta använde, men nej inte det heller. Sen kom namnet Pytte det tyckte vi passade perfekt. Josefine älskade allt som var gulligt och sött. Hon älskade Anki och Pytte som gick på tv, det är barnsligt tyckte hon, men väldigt gulligt, hon gillade den lilla ankan där som hette pytte. Perfekt namn det bestämde vi i början på veckan, jättegulligt namn.

Nu äntligen ska jag komma till drömmen! Jag gick i en trappa vet inte var det var för jag var ensam i en lång trappa. Helt plötsligt kommer Josefine springande bakom mig. Ja just springande också, har aldrig drömt att hon kan gå eller springa.. Hon springer upp bakom mig och säger mamma ni kan inte döpa katten till Pytte, jag vill att den ska heta Karlsson!!!!! Skrattande sprang hon vidare efter att ha pussat mig…..Fatta att jag kunde inte somna om efter den drömmen, för jag vaknade direkt och kände på kinden…….Ja så nu är det glas klart vad katten ska heta, Karlsson förstås, vad kan vara mer riktigt. Hon fullkomligt älskade Kerstin på skolan, vad hette hon i efternamn…..KARLSSON förstås…..

vaka[1]
I går kväll ringde vännen Lena så glad jag blev, låter piggare varje gång vi talar, vet att du kämpar och önskar det skulle gå fortare, men en dag i taget, ett kliv åt gången. Tänker på dig varje dag, det vet du.....Kram