måndag 24 augusti 2009

Svininfluensa? Nej kattfeber!

x-kittens01[1]

Dagarna rullar som de vore jagade. Jag kan bara inte låta bli över att reflextera att idag är det bara 4 månader kvar till juldagen…..Fy nej inte tänka på det nu, fasar,bort , bort. Nu ska jag tänka på något trevligt. Det trevligaste som hänt, sedan det värsta hände. Vi hade inte tänkt skaffa en liten misse än eftersom Frida verkar njuta över att vara själv. MEN vi måste bara få till lite liv i huset, något som vi kan skratta åt, vad passar då bättre än en liten misse. Den här lilla kissen kommer från Hallstahammar. Jag älskar ju katter och mina absolut drömkatter är Maincoon och Ragdoll. Vi har inte lust att köpa en renrasig eftersom vi bara ska ha till sällskap. Men då hittade jag denna blandning, 50% Maincoon och 50% Ragdoll, mina älklingskatter blandade, kan inte bli bättre, hälften av varje:) Säljaren ägde föräldrarna så vi fick även se dem, åh så fina. Den lilla kissen vi ska ha var det sötaste jag sett. Blå Tabby med vitt insprängt och ett så litet sött ansikte och såklart lurvig;) Hittar hem till oss på söndag Josefines födelsedag är sedan på måndagen, så det är bra att kissen kommer på söndag, så det blir ngt att fokusera och skingra tankarna den dagen jobbiga dagen.:(

Åh älskade Josefine vad du skulle ha varit glad, du den största djurälskaren av alla. Varför kan jag bara inte glädjas, utan att tänka och känna att det är orättvist att vi får fortsätta ta del av livet, när inte Josefine fick. Jag vet att hon önskar inget hellre än att vi ska må bra och fortsätta våra liv, jag vet det, men kan ändå inte låta bli att tänka!

DSCN0220