söndag 16 augusti 2009

Blommor i mängd!

DSC00258 

Jag vill börja med att tacka alla goa människor som är till Josefine med blommor. Var ner idag igen(förstås) och det fanns så mycket fina blommor där. Längst fram stod en ny ängel och ett hjärta, tack. När vi kommer till graven och ser alla fina blommor så förstår vi  ännu mer att så många, många, förutom oss, saknar vår lilla ängla skatt. Så älskad, så saknad, av alla. Tack för hon får finnas med er alla i tanken.

Det finns skit dagar, och det finns skitdagar! Idag är en sån…riktig skitdag. Sån där dag då tårarna hela tiden finns, de bränner och droppar vad jag än gör. Tur vi har syrran med familj, vi gick upp dit och fick en liten yrväders injektion. Små killarna där är verkligen som turbo motorer;) Söta sådana!

DSCN1037

Pratade även med Eva i helgen, hon sa, fast du inte tycker att du ändras så gör du det, du låter mkt piggare när vi pratar. Nu vet jag ju att jag är ju sån“mask”bärare, och det vet ni ju alla mina nära och kära vänner, att jag är sån. När det gäller mig själv. Men jag funderade efter det att jag pratat med E. Hon har verkligen funnits där hela, hela tiden under hela Josefines livstid. Hon har messat och har ringt i alla år,under tuffa sjukhusvistelser och hemma, alltid! Så hon om någon kan läsa mig. Ja det är faktiskt så, E har rätt, jag kan prata i tfn utan att gråta, framsteg! Japp!!! Nu väntar jag att L ska ringa igen, jag undrar hur du mår, tänker på dig det vet du, förbannade sjukdomar!De som har det jobbigt, ska bara ha mer, tänk att det alltid ska vara så, förbannade sjukdomar.

girl_with_flowers[1]

Ett framsteg, eller egentligen en lärdom, som jag borde lärt mig för längesedan. Men det är ju ofta när allt ställs på sin spets som alla stora frågor om sin egen existens kommer till tanken. Hur man själv ska orka, hur man ska bete sig! Hur vi hör att vänners ungdomar flyttar, får bli vuxna och gå vidare i sina liv, när det vi får göra, är att besöka vår ängla skatt på kyrkogården? Ja iaf så har jag  slutat att  ge av mig själv hela tiden, slutat att vara den ständiga lyssnaren, slutat att bry mig om ovärldsliga ting.  Men för den delen har jag inte slutat att vara en vän, bara sorterat lite i mitt varande!!!Livet är så mycket dyrbarare än att kasta bort på tomma ord!!!